-

-

DROPPY BOX

THE BLOGGERS

My Photo
Asyiqin Ridzwan
ASYIQIN RIDZWAN my real name. i'm a married girl. obsession into cupcake, fashion, writing, cooking (not a professional actually), make up and my family man, AHMAD FAUDZLI.
View my complete profile
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

penangan imaginasi Harry Potter yang LOL !

lama dah sebenarnya nak buat entri pasal benda lawak nie. bagi aku benda alah nie memang kelakar lah walaupun ianya merupakan perasaan yang lahir dari lubuk hati seorang kanak-kanak berumur 12 tahun. hohoh ! aku tak tau lah kalau benda nie tak lawak bagi anda yang baca entri nie, well just for sharing the happiness i guess.





ya, kalau anda merupakan peminat siri filem Harry Potter mesti video soundtrack macam nie pun layan. contoh terdekat, aku lah tu. macam la tak ada keje langsung dah yang kene buat, boleh pulak layan video soundtrack macam ni ye tak, LOL. okay lah, tak ada sangat lah yang special dengan video sountrack tu, cuma aku nie memang penggemar bad ass siri Harry Potter dari kecik sampai lah ke besar nie ha so aku cuma nak berkongsi saja. no hard feeling !


kemudian, tetiba rajin lah pulak tengok dan baca komen-komen pra matang yang ada kat bawah video nie. dan aku berani jamin totally manusia yang tinggalkan komen teruja kat bawah video nie adalah kanak-kanak. dan apa yang anda perlu tahu, kalau filem Harry Potter nie boleh pengaruhi orang yang dah dewasa macam aku nie, apatah lagi pada kanak-kanak yang baru nak mengenal dunia. silap haribulan, ada bebudak yang tak boleh terima hakikat yang dia duduk di alam nyata dan Hogwart itu adalah tidak wujud !



dan ini merupakan contoh yang nyata ! 


aku rasa sangat LOL bila baca komen budak nie. aku rasa sampai bila pun dia takkan dapat surat penerimaan kemasukan ke Sekolah Hogwart unless kalau mak bapak dia bermurah tenaga nak cipta sebuah surat tawaran tu dan cuba sampai badan mengerekot macam mana nak buat surat tu terbang melayang masuk melalui tingkap bilik dia. i guess, burung hantu mana agaknya yang dia nak upah eh ? jenuhhhhhh.


kesimpulannya, pada zaman teknologi macam nie, para ibu bapa kena bagi perhatian lebih sikit lah kat anak-anak terutamanya melibatkan citer dongeng-dongeng camni. menonton hanya untuk berseronok mungkin tak ada salahnya, tapi jangan sampai minda dan fikiran anak pun terpengaruh sampai tahap camni. sapa tahu hanya sebab filem-filem macam nie ada anak-anak kecik yang terpengaruh sampai satu tahap diorang dah tak ada rasa minat nak belajar di sekolah DAN dok bilik bajet macam diorang belajar magik lah ? aku harap benda-benda macam tu tak jadi la pada majoriti anak-anak bangsa harapan kita. cewahhh, tu dia !

Leave A Comment

MEMBEBEL BANYAK MANA PUN TAK KISAH !

ASYIQIN RIDZWAN

ASYIQIN RIDZWAN
" terima kasih kerana sudi singgah blog ini. jika suka saya, singgah lah membaca blog ini selalu ! sokongan dan perkongsian anda amat saya hargai. sekiranya anda ada pertanyaan lebih lanjut, boleh rujuk saya di Facebook :) "

Most Wanted