-

-

DROPPY BOX

THE BLOGGERS

My Photo
Asyiqin Ridzwan
ASYIQIN RIDZWAN my real name. i'm a married girl. obsession into cupcake, fashion, writing, cooking (not a professional actually), make up and my family man, AHMAD FAUDZLI.
View my complete profile
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

ASYIQIN RIDZWAN sudah bertukar wajah.

memandangkan hari nie adalah hari aku tukar layout baru, maka nak buat pengenalan la sikit pasal blog aku nie ha. kali nie kua ubah sikit apa yang kurang kat blog. aku tambah bertujuan untuk memudahkan pembaca-pembaca blog picisan nie kalau nak dapatkan segala info dan tips kat sini. layout juga sudah bertukar nampaknya dan kali nie aku amik tema pinky pinky gedik gituuuuu ! LOL ! LOL ! LOL !



okay let's join the trip now !...




1) header blog yang gedikz



lebih kurang sama macam header blog yang sebelum nie. simple je pun dan tak ada lah terlalu serabut otak. masih sama tagline yang digunakan, "Menulis Pakai Otak, Bukan Pakai Lutut". dan oh ya, abaikan je muka bajet comel kat header blog tu ye. kalau rasa nak termuntah, sila cepat-cepat scroll down mouse anda ! hehehehe






2) Key Search dah ada !


nampak tak key search yang ada kat atas perkataan 'Home' tu ? okay, dah nampak. aku kasi letak benda alah tu sebab saja nak bagi pembaca blog gua nie mudah nak buat pencarian apa-apa kat laman web lain. tak payah la susah payah nak bukak tab baru ye tak ? kalau anda lebih selesa nak buat pencarian guna tempat lain pun tak apa, aku tak kisah.







3) button links yang mudah dan variasi.


okay, sebenarnya button links nie dah lama ada kat blog gua. cuma aku tak pernah introduce kat anda. jangan ada rasa cuak-cuak pening kepala bila nampak button links tu. ianya bukan sejenis virus yang tetiba menyemak kat tepi blog aku okay. haha ! kalau anda rasa malas nak bukak tab baru, mudah saja klik je kat button links yang mana satu anda nak tuju. serious mudah je !







4) Shoutroom serba kuning !


shoutroom nie pun dah lama ada kat blog gua dan alhamdulillah banyak jugak respon yang aku dapat daripada pembaca-pembaca blog yang sudi tinggalkan jejak kat sini. terima kasih ye kawan-kawan, sayang korang lebih ! terpulang pada anda sama ada nak tinggalkan jejak ke tak kat shoutroom nie. nak jadi silent reader pun tak apa, aku tak kisah weh. cuma bezanya, kalau anda tinggalkan jejak a.k.a link blog anda kat shoutroom nie, mudahlah aku nak blogwalking dan jenguk blog anda pula. weeeee ~







5) Add di Facebook.


eleh kecoh betul asyiqin ridzwan ! facebook badge pun nak introduce ye tak ? kahkahkah ! okay tak lawak. saja la gua nak introduce jugak facebook rasmi gua nie. klik je ikon facebook badge aku nie then boleh terus dapat masuk facebook rasmi aku. ingat, aku memang approve strangers. tapi kalau anda annoying, aku akan block terus tanpa ada sebarang persoalan. 

prinsip aku, biar lah sapa pun nak berkawan dengan gua di facebook, buat apa kita nak sombong kat orang ye tak. alhamdulillah, ramai jugak yang add di facebook sebab diorang dah baca blog nie. katanya nak terus mengikuti perkembangan blog nie. insyaallah, terima kasih bagi anda yang sentiasa bagi sokongan terhadap blog nie ye ! hehe







6) Segmen tips yang dikongsi di blog.


dari awal aku tubuhkan blog nie, dulu memang jarang buat tips. sekarang boleh la dikira ada seberapa tips yang nak dikongsi dengan pembaca blog. harap semuanya berpuas hati dengan tips yang dikongsi. aku hanya berkongsi apa yang aku buat dalam kehidupan seharian. kalau ada tips terbaru, aku akan sentiasa update senarai tips yang anda boleh lihat di bahagian kanan blog nie ye.







7) Segmen baru : Tutorial Mekap AR !


segmen nie baru je buat dalam blog nie. usianya pun masih muda dan hijau. aku mahu berkongsi beberapa tutorial mekap hasil sentuhan aku senduru. walaupun ianya mungkin tak sehebat blogger-blogger mekap lain yang gojes, tapi alhamdulillah akhirnya segmen nie berjaya ditubuhkan. dari semasa ke semasa, aku akan sentiasa update segmen nie. lagi bagus kalau ada diantara anda yang hebat bermekap boleh kongsi-kongsi tips nie segmen nie okay. hehe






8) Yang lama dan yang baru !


okay, segmen Oldies & Newbies nie segmen common. aku letak segmen nie di bahagian paling bawah blog sebab nak bagi anda tak tuli mata menengoknya. anda boleh lihat entri-entri yang aku dah post dalam blog nie. kalau ada sebarang pertanyaan tentang apa-apa entri, anda boleh rujuk gua di facebook ye. kat sana, lebih laju !






9) Segmen Feedjit yang menyenangkan !


segmen Feedjit nie sangat mudah dan membantu aku kalau nak tau perkembangan proses blog nie aktif di internet. aku boleh tau entri apa yang telah dibaca oleh pembaca-pembaca blog nie. dalam masa yang sama, ianya juga memudahkan anda untuk klik terus link untuk entri-entri yang terbaru dan yang dah lama. tak payah susah-susah nak cari lagi di key search, kan ?







itu saja untuk pengenalan blog ASYIQIN RIDZWAN. semoga apa yang disampaikan dalam blog nie sedikit sebanyak dapat membantu anda semua yang sudi singgah. walaupun blog nie bukan lah blog hebat, tapi sekurang-kurangnya aku puas hati kalau boleh bantu sesetengah pihak yang mahukan pendapat dan maklumat. terima kasih kerana sentiasa sudi bagi sokongan kat blog nie ye. okay, bye !




ikhlas, Asyiqin Ridzwan.








Leave A Comment

MEMBEBEL BANYAK MANA PUN TAK KISAH !

ASYIQIN RIDZWAN

ASYIQIN RIDZWAN
" terima kasih kerana sudi singgah blog ini. jika suka saya, singgah lah membaca blog ini selalu ! sokongan dan perkongsian anda amat saya hargai. sekiranya anda ada pertanyaan lebih lanjut, boleh rujuk saya di Facebook :) "

Most Wanted