-

-

DROPPY BOX

THE BLOGGERS

My Photo
Asyiqin Ridzwan
ASYIQIN RIDZWAN my real name. i'm a married girl. obsession into cupcake, fashion, writing, cooking (not a professional actually), make up and my family man, AHMAD FAUDZLI.
View my complete profile

bukan nak racist, tapi kenyataan sudah.

gua bukan nak racist. nak mengutuk kaum lain pun bukan. tapi kita satu malaysia maaa ! kena bersatu-padu bila duduk dalam sebuah negara. jangan gaduh-gaduh ! gua nie bukan kaki politik apa jadah semua tu. gua serious tak layan politik-politik nie sebab gua malas nak amik port. cuma kekadang gua ikut jugak perkembangan beberapa isu yang penting, lebih-lebih lagi yang ada kaitan dengan bidang pendidikan.


sebenarnya dengan melalui internet kita dah boleh wujudkan usaha untuk mengeratkan lagi hubungan silaturahim antara sesama kaum. ecewah tu dia ayat tak boleh blah ahaks ! ya, betul. kekadang camna kita nak pandang imej baik sesebuah kaum tu kalau kaum tu sendiri pun masih goyah dan caca merba ye tak ?


contoh lah kan, orang asing yang bukan beragama Islam baru berkira-kira nak jadi saudara baru dalam agama Islam. then apa yang diorang kata dalam hati bila nampak dengan mata kepala diorang sendiri tentang kerosakan kaum Melayu yang sah-sah lah beragama Islam ? tak usah nak cover line la derr, semua orang sendiri boleh nampak betapa rosaknya orang Melayu sekarang, terutamanya remaja kita. so agaknya lah kan, macam mana diorang nak respek kita ? aishhh.



okay, contoh paling terdekat lah yang gua nampak. anda boleh tengok gambar yang gua printscreen nie ha.













apa citer nie ? taip je 3 perkataan tu kat google search, mak aihhhhh..terkejut den ! hahahaha rasanya kali nie gua taip perkataan 'Melayu' tu apa yang keluar bawahnya okay lagi kot. pernah dulu gua taip perkataan tu, apa yang keluar kat bawah dia memang jauh lebih teruk daripada yang gua printscreen tu ha. LOL !


see ? anda boleh menilai sendiri apa yang anda dah lihat kan. agak-agaknyer lah, ada tak jalan penyelesaian macam mana nak bersihkan imej orang Melayu nie ha ? well people, just think about it. okay bye !











Leave A Comment

MEMBEBEL BANYAK MANA PUN TAK KISAH !

ASYIQIN RIDZWAN

ASYIQIN RIDZWAN
" terima kasih kerana sudi singgah blog ini. jika suka saya, singgah lah membaca blog ini selalu ! sokongan dan perkongsian anda amat saya hargai. sekiranya anda ada pertanyaan lebih lanjut, boleh rujuk saya di Facebook :) "

Most Wanted