-

-

DROPPY BOX

THE BLOGGERS

My Photo
Asyiqin Ridzwan
ASYIQIN RIDZWAN my real name. i'm a married girl. obsession into cupcake, fashion, writing, cooking (not a professional actually), make up and my family man, AHMAD FAUDZLI.
View my complete profile

fakta-fakta menarik yang wajib tau !





ada banyak fakta yang kita boleh tau di dunia nie. kadang-kadang fakta tu sampai tak tercapai dek akal mu. kadang-kadang fakta tu macam main-main pun ada. so anda nak tahu sedikit fakta-fakta yang menarik ? jom kita tengok kat bawah nie...






1- Bayi berumur 6 bulan di negara China sudah diajar mengunyah lobak merah oleh ibu bapa mereka.






2- Lipas suka bau telur ayam yang belum menetas.






3- Warna ungu boleh mencacatkan pendengaran manusia.






4- Penyanyi Christina Aguilera tak pernah makan daun salad dalam seumur hidupnya.






5- Idea asal nama Friendster ialah Bubble Friend. Atas persetujuan pihak syarikat, Bubble Friend ditukar menjadi Friendster dan mula diperkenalkan kepada dunia.






6- Bunga kekwa merupakan bunga rasmi negara Nepal.






7- Pereka cipta kasut sneaker yang pertama di dunia ialah Albert Hammington.






8- Payung hujan yang diguna harini merupakan hasil idea telah dicipta oleh budak yang berusia hanya 3 tahun.






9- Ulat beluncas hanya tidur selama 14 kali dalam masa 4 tahun.






10- Semasa zaman Renaissance, anak dara yang lambat kahwin disuruh minum darah arnab putih bertujuan kononnya boleh menghapuskan sumpahan ahli sihir yang terkena pada mereka.




























































amacam, menarik kan semua fakta kat atas tu ? mesti anda rasa kagum dengan fakta-fakta menarik kat atas tu kan. kalau tak kagum pun mesti ada rasa teruja sikit-sikit kan dalam kepala otak anda tu ye tak ? admit please.


well derrrr..fakta tu semuanya cuma rekaan gua je semata-mata weh. gua tengah bosan gila nie sebenarnya. tu yang menggedik buat fakta sendiri tu. ape, lu ingat gua nie rajin sangat ke nak cari fakta-fakta kat dunia nie ? daripada sibuk nak mencari fakta hapakebende tu, baik gua layan tido lagi bagussssssss. hahahahaha 




jangan marah !





Comments
3 Responses to “fakta-fakta menarik yang wajib tau !”
  1. lahhhh. buat sendiri? baru nak tanya pasal yang no. 3 tu sebab pelik sangat. hahaha. ciss terkena ;)

    Teguran Ikhlas Dari Seorang Lelaki Untuk Wanitanya

  2. Anonymous says:

    ni la contoh perangai x semenyak.. hehehe

    -pablo-

  3. heheh, terkena sudah penangan penyakit bosan saya ! :D

Leave A Comment

MEMBEBEL BANYAK MANA PUN TAK KISAH !

ASYIQIN RIDZWAN

ASYIQIN RIDZWAN
" terima kasih kerana sudi singgah blog ini. jika suka saya, singgah lah membaca blog ini selalu ! sokongan dan perkongsian anda amat saya hargai. sekiranya anda ada pertanyaan lebih lanjut, boleh rujuk saya di Facebook :) "

Most Wanted