-

-

DROPPY BOX

THE BLOGGERS

My Photo
Asyiqin Ridzwan
ASYIQIN RIDZWAN my real name. i'm a married girl. obsession into cupcake, fashion, writing, cooking (not a professional actually), make up and my family man, AHMAD FAUDZLI.
View my complete profile
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

kesilapan kecik yang orang tak amik kisah pun.



semalam gua berkongsi tips untuk pergi temuduga di link INI. tapi harini gua nak cakap sikit pasal salah satu kesilapan yang selalu orang buat sebelum nak ke temuduga. gua yakin ramai yang tak amik kisah sangat pasal benda alah nie. tapi ya, kesilapan nie kadang-kala menjadi sebab kenapa kita tak berjaya untuk temuduga tu.




huishhh mesti kecewa kan kalau kene reject depan-depan mata. pergh, sapa tak terasa hati kalau macam tu ye tak. sesetengah syarikat yang nak amik pekerja baru, diorang nie demand sikit. pantang ada kesilapan yang tak kena kat mata diorang, terus diorang reject. kadang-kadang kesilapan kecik pun diorang amik kira. dan kesilapan-kesilapan kecik tu lah yang selalu kita pandang ringan dan tak amik kisah langsung pun.


salah satu kesilapan kecik yang orang selalu buat ialah..





see ? tak hairan lah kalau kene reject hanya disebabkan EMAIL ADDRESS anda je pun. tak percaya ? cuba anda buat email yang entah-mereng-hapakebende tu dan masukkan ke dalam resume anda. ada berani tak ? kene-kene pulak anda nak pergi temuduga ke syarikat korporat yang high class punya. pergh ! mesti diorang baca resume tu pun nak tak nak je. kahkahkah !

so kesimpulannya, sebelum nak pergi temuduga, check dulu butiran diri anda betol-betol. jangan ingat setakat email address je pun diorang tak amik kisah ke ? kadang-kadang email address kita tu mampu memberikan gambaran tentang diri kita. just imagine anda datang dah kemain smart mengalahkan professor untuk ke temuduga tu tapi bila diorang tengok email address anda, sweetie_jibamhencem90@yahoo.com..haihhhhh, reject weh !







Leave A Comment

MEMBEBEL BANYAK MANA PUN TAK KISAH !

ASYIQIN RIDZWAN

ASYIQIN RIDZWAN
" terima kasih kerana sudi singgah blog ini. jika suka saya, singgah lah membaca blog ini selalu ! sokongan dan perkongsian anda amat saya hargai. sekiranya anda ada pertanyaan lebih lanjut, boleh rujuk saya di Facebook :) "

Most Wanted