-

-

DROPPY BOX

THE BLOGGERS

My Photo
Asyiqin Ridzwan
ASYIQIN RIDZWAN my real name. i'm a married girl. obsession into cupcake, fashion, writing, cooking (not a professional actually), make up and my family man, AHMAD FAUDZLI.
View my complete profile
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

jom belajar simpulan bahasa !


hello ! 

hari nie cikgu nak ajar tentang simpulan bahasa, yeayyyyyyyyy ! sapa teruja, sila bunuh diri sekarang.

okay murid-murid, apa itu simpulan bahasa ? adakah ianya merupakan bahasa yang disimpul-simpulkan sampai menjadi satu ikatan ? ataupun ianya merupakan simpulan pelbagai jenis bahasa yang kita tau termasuklah bahasa-bahasa antarabangsa ? huahuahuahua.well, nie yang cikgu nak ajar nie. bagi perhatian lebih ye murid-murid sekalian. sapa yang berak, cikgu humban dia dalam kolam ikan jerung kat depan tu.


mari kita mulakan sesi pengajaran kita ye murid-murid...



1) RINGAN TANGAN  

-maksudnya ialah orang yang ada tangan ringan mengalahkan kapas.







2) MURAH HATI

- maksudnya ialah orang yang buat perniagaan menjual hati sendiri dengan harga serendah 2 sen. sapa yang berminat, boleh pm cikgu sekarang ye, kita ada buat tempahan ekslusif tau !







3) MENGABURI MATA

- maksudnya ialah sepasang bijik mata yang selalu dikaburkan dengan bedak johnson oleh Burat, si orang gila.









4) MAKAN ANGIN

- maksudnya ialah angin sepoi-sepoi bahasa yang telah dihidang di atas pinggan dan dimakan seperti mee bandung muar dengan enaknya lalu kenyang laaaa apa lagi.
 





5) LIPAS KUDUNG
- maksudnya ialah lipas yang dipercayai kudung kaki dan tangan semasa dilahirkan oleh ibu lipas yang prihatin atau boleh dikenali sebagai LKU (lipas kurang upaya).











6) KAKI BOTOL

-maksudnya ialah orang yang berkaki botol. walaupun kakinya botol yang diperbuat daripada kaca asli dan tak pernah pakai selipar, namun dia tak pernah mengalami masalah ketuat yang serius.








 7) IKAT PERUT

- maksudnya ialah perut yang diikat dengan tali sauh yang selalu digunakan oleh para nelayan. perut sapa yang diikat paling ketat maka dia la pemenangnya. shit gilakss !







8) KEPALA BATU

- maksudnya ialah orang yang berkepala jenis batu sungai. kalau dia jalan mesti dia tunduk je sebab kepala dia berat kemain. kehkehkeh !




baiklah, sesi pembelajaran hari nie sudah tamat. cikgu harap semua anak-anak murid cikgu dapat belajar dan paham dengan apa yang cikgu ajar tadi ye. kalau sapa-sapa yang tak skor A dalam ujian bulanan nanti, cikgu suruh dia makan taik lembu hidup-hidup depan cikgu. kalau ada yang masih tak paham tentang simpulan-simpulan bahasa yang cikgu ajar tadi, boleh la calling cikgu tengah malam nanti ye, pukul 12 tau. boleh la kita borak-borak romantik pasal simpulan bahasa nanti kannnn, tak sabar i tawwww (nada maknyah tak cukup kasih sayang). okay, berambus.









Comments
2 Responses to “jom belajar simpulan bahasa !”
  1. Unknown says:

    as salam syiqin, i nak mintak izin ambik gambar u 1 yea... thank you.

  2. ambil lah sitisaliza. most welcome.

Leave A Comment

MEMBEBEL BANYAK MANA PUN TAK KISAH !

ASYIQIN RIDZWAN

ASYIQIN RIDZWAN
" terima kasih kerana sudi singgah blog ini. jika suka saya, singgah lah membaca blog ini selalu ! sokongan dan perkongsian anda amat saya hargai. sekiranya anda ada pertanyaan lebih lanjut, boleh rujuk saya di Facebook :) "

Most Wanted