-

-

DROPPY BOX

THE BLOGGERS

My Photo
Asyiqin Ridzwan
ASYIQIN RIDZWAN my real name. i'm a married girl. obsession into cupcake, fashion, writing, cooking (not a professional actually), make up and my family man, AHMAD FAUDZLI.
View my complete profile
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

K-pop berubah menjadi M-pop.



gambar gua copy paste daripada BN.



terima kasih untuk Beautiful Nara sebab buat entri pasal isu group Kpop Malaysia. 


gua pun rasa macam nak buat kecoh sikit dengan isu hangat group Kpop Malaysia nie. actually benda alah nie dah agak basi lah jugak, tapi gua lambat sikit. maklum lah, otak ter'pending' untuk beberapa hari. what, group Kpop Malaysia ? hahahahahahaha...sorry lah der, izinkan gua nak tergelak berguling-guling sampai patah kaki katil sekejap.

okay fine, this is so fucking retard. i mean, group Kpop Malaysia ? first, gua nak anda cuba sebut perkataan ini dengan laju, Kumpulan-Korea-Pop Malaysia. anda dah sebut ? bagus. kali kedua, gua nak anda sebut perkataan tu dengan kadar kelajuan yang tersangatlah laju. dah sebut ? hasilnya, gua yakin anda pun mesti dapat rasa aura kelawakan dan kekelakaran disitu kan. kahkahkah !!

gua serious tak berniat tak nak sokong industri hiburan tanah air gua yang tercinta nie. serious gua sokong habis, walaupun kadang-kadang gua rasa industri hiburan tanah air kita nie agak mengjengkelkan jiwa gua. tak heran lah gua lagi suka layan industri hiburan negara lain berbanding Malaysia punya.

gua nampak artis luar lebih mementingkan kualiti bila buat sesuatu. lantak lah orang lain nak kutuk banyak adegan lucah ke seksi ke hapa, janji diorang buat satu benda yang berkualiti. itu pada pandangan gua je lah, pandangan orang lain gua tak tahu. lain orang, lain perspektif ye tak.

lagipun, agak-agaklah orang Malaysia nak meniru kumpulan Kpop daripada Korea tu. gua tahu ramai orang obses dengan artis korea sebab diorang ada style tersendiri, ada rupa dan skill tarian yang superb. gua bukan orang yang obses dengan artis korea tak kira lah pelakon ke penyanyi ke penyair ke bla bla bla. sebab tu member-member gua jarang tanya gua kalau diorang nak mintak cerita korea kat laptop. gua layan cerita omputih je derrr. *annoying tak ? hahaha*

tapi bila kali pertama gua dapat tahu ada dua kumpulan orang Malaysia bajet Kpop memunculkan diri, pergh pergh !! gua gelak sakan gila. entah lah, gua rasa cukup kelakar, bajet, poyo, annoying, takde motippppppppppppp. paling tak boleh blahh, tang nama diorang. seriously KELAKAR okay.


ha ? 24 : 7 ????? serious tak paham.


nie lagi tak paham. GULA-GULA ? wtf.


atas sebab tak tahan dengan kritikan daripada orang Malaysia sendiri, akhirnya diorang tampil ke hadapan dan ubah nama diorang. itu pun baru group lelaki yang mengaku tak tahan, yang group perempuan tu tak nak tukar ke ? apa-apa pun tahniah buat kumpulan MAX 247 sebab berani tampil ke hadapan. yang Gula-Gula tu bila lagi ? kahkahkahkah !!!

kalau artis Malaysia buat benda yang ada identiti sendiri dan nilai komersial yang berkualiti, barulah gua sokong habis. ini macam mana gua nak sokong kalau artis tu dok tak sedar diri men'copy paste' identiti orang lain ? sumpah kelakar. akhir kata, majulah industri hiburan Malaysia ! LOL




p/s : gua rasa dah banyak kali gua sebut perkataan 'kelakar' dalam entri nie. maap le ! sekadar luahan rasa.

Leave A Comment

MEMBEBEL BANYAK MANA PUN TAK KISAH !

ASYIQIN RIDZWAN

ASYIQIN RIDZWAN
" terima kasih kerana sudi singgah blog ini. jika suka saya, singgah lah membaca blog ini selalu ! sokongan dan perkongsian anda amat saya hargai. sekiranya anda ada pertanyaan lebih lanjut, boleh rujuk saya di Facebook :) "

Most Wanted