-

-

DROPPY BOX

THE BLOGGERS

My Photo
Asyiqin Ridzwan
ASYIQIN RIDZWAN my real name. i'm a married girl. obsession into cupcake, fashion, writing, cooking (not a professional actually), make up and my family man, AHMAD FAUDZLI.
View my complete profile
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

species MALWARE dalam internet.


nak kata gua nie cantik, sikit pun tak. kucing gua kat belakang rumah tu lagi cantik. nak kata gua nie hebat power kebabom, apa jadahnya. entah lah, gua pun tak tahu. pandangan mata orang berbeza-beza ye tak. tapi yang pasti, gua dah bosan dengan perangai foreigner yang tak tahu malu nie. apa, agaknya diorang ingat gua nie Malaysian yang terdesak gila kot ? ptuihh !




ini adalah contoh the fuckest thing yang dah berlaku kat gua. gua telah 'diserang' oleh seorang alien mat bangla secara tiba-tiba semasa gua sedang seronok berchatting dengan member sekolah lama gua. memang potong mood betol lah mat bangla nie. gua print screen benda alah nie dan gua simpan lagi sampai sekarang. gua simpan sebab gua nak jadikan peringatan agar berhati-hati dengan orang macam nie. *yeah, baru nak rajin print screen sekarang walaupun dah selalu kena* LOL

gua takda lah tersentap sangat dengan benda-benda macam nie kat dalam Facebook. tapi kalau dah yang selalu orang yang sama je buat macam nie kat gua, mana tak gua menghambur ? selalunya yang berani buat macam nie ialah foreigner. mamat myanmar, bangla, nepal, pakistan, negro memang suka buat benda-benda macam nie kat Facebook. kebanyakkan diorang nie suka target perempuan-perempuan kat Malaysia, termasuklah gua. kehkehkeh !

perkataan 'i love you so much', 'sweet lady', 'cute sweetheart', bla bla bla memang dah jadi typical words untuk diorang mengayat. manisnya ayat diorang mengayat tu mampu mengalahkan lelaki-lelaki kat Malaysia nie weh. geli geleman gua bila baca ayat-ayat jiwang karat diorang yang sungguh failed ! perempuan memang suka kena puji macam nie. bagi gua, kalau lelaki Melayu yang puji gua macam nie boleh la kembang hidung sikit-sikit. tapi kalau dah foreigner yang puji, perghhh terus REJECTED !





memang salah gua sendiri kalau benda-benda macam nie jadi kat gua. gua jenis yang malas nak check profil orang-orang yang added gua sebagai kawan di Facebook, jadi gua main approve je semuanya. prinsip gua, tak kisah lah sapa-sapa pun nak added gua sebab dah nama pun social networking betul tak ? cuma kalau dia menggedik menggedak macam kat atas nie, gua senang je..gua terus blocked, habis cerita !  

dalam kes macam nie,tak hairan lah gua kena kaw-kaw. lagi satu, gua jenis yang tak kisah kalau foreigner nak mengayat gua macam nie, sebab gua memang takkan layan benda remeh-temeh. tak pernah dalam sejarah hidup gua pergi layan chatting kotor. bak kata member gua, "mari kita gunakan teknik ignoring !".

tapi bila dia dah mula main ayat-ayat kotor nak mengayat gua, secara automatiknya gua dah bersiap sedia nak tekan button 'Report/Block This Person' yang kat bahagian bawah kiri Facebook nie ha. kahkahkah ! baru padan muka lu. 

spesies-spesies macam nie bukan je mengganas kat Facebook, malahan kat laman sosial lain pun dia layan jugak. cara dia nak tarik perhatian kita ialah dengan menyatakan dimana tempat diorang belajar di Malaysia nie, ajak berjumpa sekejap sebab terlalu teruja dengan kecantikan wajah kita, nak nombor telefon, ajak buat photoshoot ataupun menceburi bidang modeling dan banyak lagi weh ! so, kepada semua pihak terutamanya pihak wanita, gua harap berhati-hati lah kita bila berhadapan dengan spesies-spesies nie. sebab gua berani jamin yang diorang nie very romantic and sweet talker okay.

itu baru cerita pasal dalam internet, belum lagi cerita di alam realiti. dah selalu sangat gua nampak perempuan-perempuan muda sebangsa gua yang jadi mangsa diorang nie. sedih hati gua bila diorang sedap-sedap je biarkan foreigner sentuh sebahagian daripada tubuh diorang. macam dah tak ada maruah gamaknya. aduhai, dah tak ada sangat ke lelaki Melayu yang nak dijadikan pasangan kat Malaysia nie ? dunia oh dunia. semoga gua dijauhkan daripada benda-benda macam nie. aminnnnnn !




Leave A Comment

MEMBEBEL BANYAK MANA PUN TAK KISAH !

ASYIQIN RIDZWAN

ASYIQIN RIDZWAN
" terima kasih kerana sudi singgah blog ini. jika suka saya, singgah lah membaca blog ini selalu ! sokongan dan perkongsian anda amat saya hargai. sekiranya anda ada pertanyaan lebih lanjut, boleh rujuk saya di Facebook :) "

Most Wanted