-

-

DROPPY BOX

THE BLOGGERS

My Photo
Asyiqin Ridzwan
ASYIQIN RIDZWAN my real name. i'm a married girl. obsession into cupcake, fashion, writing, cooking (not a professional actually), make up and my family man, AHMAD FAUDZLI.
View my complete profile
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

HENTIAN PUDURAYA DAH BARU


esok aku akan balik ke Melaka sebab cuti dah habis. satu perkara yang aku cukup benci bila aku dah rasa selesa melepak kat rumah then kena balik Melaka. seperti biasa, aku akan naik bas ekspres dan turun ke KL dulu, lepas tu barulah terus bergerak ke Melaka pulak.

kalau sebut je perkataan KL, aku dah tak ada perasaan. sebab kat sana adalah tempat lepak kalau aku tengah banyak duit takpun bosan duduk Melaka. kalau nak balik Melaka pun aku terpaksa turun KL dulu sebab kat situ adalah tempat wajib untuk 'singgah' sebentar bersama kinder bueno pendatang asing. LOL

tapi esok semangat aku cukup berkobar-kobar. anda tahu kenapa ? sebab aku akan turun ke PUDURAYA YANG SUDAH BERWAJAH BARU ! yeahhhh..dah lama aku tunggu saat nie. seriously tak sabar-sabar nak tengok apa cerita puduraya yang dah berwajah baru sekarang.

pada mulanya, mak akucakap nak belikan tiket bas ke KL. tapi aku tolak sebab malas nak bersesak-sesak ke Bukit Jalil takpun Jalan Duta. tapi mak aku cakap bas dah tak turun Bukit Jalil ataupun Jalan Duta lagi sebab bas akan turun ke puduraya macam biasa. aku macam tak percaya. eh biar betik ?? takkan puduraya dah siap dan dibukak kepada orang ramai kot ?? rupanya mak aku tak tipu ! *ini adalah contoh orang yang malas tengok buletin utama*


best gila ! tak perlu lagi nak duduk sempit-sempit meruap-ruap dengan foreigners yang bersepah kat puduraya tu.


pergh, memang cantik betol lah. design yang ekslusif !


yang nie aku sempat merasa sebelum puduraya ditutup dulu tu. memang selesa gila weh !


pintu platform yang terbaik ! kali terakhir sempat lalu kat sini waktu diorang tengah pasang bentuk pintu yang melengkung tu.


argh HEAVEN ! lepas nie kalau nak makan bakso pun dah tak perlu berpeluh-peluh lagi. damn, kantoi aku peminat tegar bakso disitu. duh !


sumpah memang tip top gila design dia.


dalam nie sejuk okay. tapi malangnya kerusi dia sikit. so ada yang terpaksa bersila kat atas jubin tu.


dimanakah booth Dunkin Donut kat situ ? pergh, memang selesa.


eh what the hell tiba-tiba gambar Usop Wilcha pulak ? spoiled !


yang penting, kena ada eskalator. terbaik laaaaaaa !


tenang hati aku kalau nak bersolat kat surau dia nanti.


aku ingat lagi dulu sebelum puduraya masih diubahsuai, perghhhh ! memang langsung tak selesa. foreigner bangla, myanmar, nepal yang berlambak macam semut kat situ. keadaan tempat yang cukup sempit dah sesak. sistem pengudaraan yang hampeh. ulat-ulat tiket yang kasar. jubin yang kotor dengan sampah sarap. tandas yang berbau dan tersumbat. tempat makan yanggggg...aku pun tak sampai hati nak komen. dan banyak lagi ! sangat teruk okay. 

tapi disebabkan aku adalah pengguna utama hentian puduraya nie, maka terpaksa terima hakikat kehidupan di situ. yang penting, aku selamat sampai ke destinasi sudah laaaa. tapi lepas nie, nak tertido kat puduraya pun dah tak perlu rasa serba salah. dah tak perlu risau kena tempias bahu ketiak mat bangla lagi kat situ. yieehoo !

kesimpulannya, the new puduraya is totally awesome ! tak tau lah, tak berani nak cakap lebih-lebih sebab aku tak jejak kaki kat sana lagi. tunggu esok dan nak rasa sendiri depan mata aku. aku nak rasa macam mana tahap keselesaan untuk penumpang kat situ, sistem pengudaraan, sistem kebersihan, sistem security, tempat makan, sistem pembelian tiket dan banyak lagi. tunggu review Hentian Puduraya yang berwajah baru daripada aku nanti okay. adios !



*okay..aku sungguh ter'over excited' dalam entri nie. sob sob sob*



Comments
2 Responses to “HENTIAN PUDURAYA DAH BARU ”
  1. yeahhh jom ramai-ramai serang puduraya sekarang :D

Leave A Comment

MEMBEBEL BANYAK MANA PUN TAK KISAH !

ASYIQIN RIDZWAN

ASYIQIN RIDZWAN
" terima kasih kerana sudi singgah blog ini. jika suka saya, singgah lah membaca blog ini selalu ! sokongan dan perkongsian anda amat saya hargai. sekiranya anda ada pertanyaan lebih lanjut, boleh rujuk saya di Facebook :) "

Most Wanted