-

-

DROPPY BOX

THE BLOGGERS

My Photo
Asyiqin Ridzwan
ASYIQIN RIDZWAN my real name. i'm a married girl. obsession into cupcake, fashion, writing, cooking (not a professional actually), make up and my family man, AHMAD FAUDZLI.
View my complete profile
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

hater si buta hati.


orang yang suka hidup dengki-mengdengki nie memang tak kemana. gua tak tau lah ape masalah orang-orang yang ada sifat macam nie. kenapa dia tak suka tengok kebahagiaan orang lain ? kenapa dia rasa jengkel bila tengok kegembiraan orang lain ? seriously gua tak paham.

gua pun ada hati. ada perasaan. gua ada hak jugak nak berasa gembira, enjoy dengan member-member, bahagia dengan skandal pacar gua, bla bla bla. easy, semua orang ada hak yang sama. tapi gua tak paham kenapa ada segelintir haters yang tak puas hati dengan kelebihan dan kegembiraan orang lain ? oh my god, buruk gila perangai weh.

gua malas nak bersoksek soksek lebih pasal benda remeh temeh macam nie. kita dah besar la weh. masing-masing dah matang, we are all have our own life, personalities ! kalau yang belum matang lagi tu, sila matang-matangkan diri secepat yang mungkin. kalau rasa proses mematangkan diri lu lambat, meh sini gua tolong matangkan dengan teknik kukusan. takpun teknik rebusan. amacam ?

gua tahu, manusia tak pernah puas dengan apa yang dia ada. manusia nie sejenis spesies yang tak lari dengan sifat cemburu dan hasad dengki. gua tahu tu, sebab ustazah sekolah agama gua sendiri pun cakap. haa..walaupun gua selalu berdengkur dalam kelas agama dulu-dulu, tapi telinga gua alert. tahu ? kehkehkeh ! *berbangga sebentar bersama ustazah*

well, gua jenis yang tak suka nak kacau hidup orang. gua tahu hidup kita nie ada karma. kalau kita buat baik, kita akan dibalas baik. kalau kita buat jahat, kita akan dibalas jahat. gua jenis yang open minded, dan gua akui kadang-kadang gua terpaksa jadi orang yang narrow minded. itu terpulang pada situasi yang berlaku. gua tak tahu apa salah gua yang buat lu tibe-tibe tak puas hati dengan life gua. seriously gua tak tahu hujung pangkalnya.

kalau life gua mendatangkan masalah kepada lu, gua mintak maaf lah walaupun setahu gua, gua tak pernah kacau hidup orang lain. tapi lumrah kehidupan, tak lari dengan benda-benda macam nie. ikut hati gua, boleh je gua sumpah seranah maki memaki kat facebook wall lu sekarang jugak, tapi gua pikir benda stupid macam nie buat apa gua nak layan. kan ? be profesional lah weh. gua pun bukan budak-budak lagi dah. kahkahkah !

gua tak ada kene-mengena dalam hal percintaan lu. lu punya cinta, lu punya pasal lah. apa kaitan gua dalam masalah lu ? ada banyak benda lagi yang gua kena fikir. tugasan, study, tido, makan, bla bla bla. seriously for me, it was just like "OMG this is so fucking retard". nak bergadoh pakwe makwe, pergi main jauh-jauh. gua kesian. hanya disebabkan lelaki, ada segelintir wanita menjadi buta hati. dah sah trang tang tang pakwe dia bersalah, ada hati pulak nak pergi rembat orang lain. fuh, sayang pakwe gamaknya !

okay lah, cukup sampai disini. gua malas nak layan perangai kebudak-budakan lu. gua harap lu terbuka hati dan minda dengan apa yang lu dah kata kat gua nie. gua sengaja diamkan diri dengan lu sebab gua malas nak layan budak hingusan yang belum lagi kenal erti dunia sebenar. gua perempuan, lu perempuan. tak profesional lah kalau nak gadoh-gadoh nie. baik pergi main masak-masak kat belakang rumah lagi best. ceh !


silap besar lah nak lu nak ajak gua bergadoh macam nie derrrr. sorry, gua tak layan.



kesimpulannya, jangan lah bodohkan diri hanya sebab seorang lelaki. we are women ! jangan terlalu memperlihatkan kelemahan diri and betapa naifnya diri dengan cinta. tak salah kalau nak tunjukkan betapa besarnya pengorbanan diri dalam mempertahankan cinta (euww..apesal ayat nie sungguh menggelikan ?), tapi agak-agaklah dan ingat balik sapa diri kita. think properly and dont act just like a kid. bertindak mengikut kematangan umur kita, bukannya bertindak mengikut perasaan dengki dan iri hati kita. kepada kaum wanita diluar sana, ingat tu yawwww !



Leave A Comment

MEMBEBEL BANYAK MANA PUN TAK KISAH !

ASYIQIN RIDZWAN

ASYIQIN RIDZWAN
" terima kasih kerana sudi singgah blog ini. jika suka saya, singgah lah membaca blog ini selalu ! sokongan dan perkongsian anda amat saya hargai. sekiranya anda ada pertanyaan lebih lanjut, boleh rujuk saya di Facebook :) "

Most Wanted