-

-

DROPPY BOX

THE BLOGGERS

My Photo
Asyiqin Ridzwan
ASYIQIN RIDZWAN my real name. i'm a married girl. obsession into cupcake, fashion, writing, cooking (not a professional actually), make up and my family man, AHMAD FAUDZLI.
View my complete profile
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

sindrom CB yang kejam.


sejak aku sibuk buat PBS kat sekolah, sindrom CB selalu mengganggu hidup aku. aku betul-betul rasa tak tenang, terutamanya waktu sedang syok berdengkur di pagi buta ataupun sedang makan di dapur. aku tak tau apa sebab aku diserang CB nie. adakah sebab aku pernah buat salah kat sapa-sapa ? atau pun ada orang jeles dengan aku ? 



aku terpaksa menahan sakit dan menyeka peluh yang memercik semasa bertarung dengan sindrom bahaya nie. lesu segala urat daging dalam kilang peluh badan aku sebab asyik kena keluarkan peluh dan urat muka sentiasa menjadi tegang yang amat. diorang tak faham betapa seksanya aku menghadapi saat pertarungan peluh dengan sindrom CB yang jahat nie. apa salah aku ? kenapa aku terlalu muda untuk menghadapi sindrom nie ? arghhh !!



hari nie merupakan hari yang paling malang dalam minggu nie. sindrom CB nie membuatkan aku dan kawan-kawan terlewat untuk datang ke sekolah macam biasa. sudahnya, aku kena hambur dengan kata-kata yang begitu indah di pagi hari. walaupun tak kena marah, tapi aku terasa cukup down dengan kata-kata indah tu. oh betapa tak adilnya dunia ! aku bertarung dengan sindrom CB nie dengan sedaya upaya peluh, tidakkah diorang kesian dengan aku ?



semalam, dengan sedihnya, aku telah disahkan menghadapi sindrom CB nie oleh mak aku sendiri. tak boleh nak buat apa dah. aku cuma mampu bertahan dan menyediakan seberapa banyak peluh yang ada. aku cuma mampu sediakan kesediaan mental yang tak seberapa nak mental nie. nak tak nak, aku kena teruskan PBS pada pagi tadi dengan muka yang indah dan senyuman yang plastik depan anak-anak murid hari nie. sampainya hatimu !




kau memang kejam. aku tahu kau jeles dengan aku. kau memang kejam wahai sindrom CIRIT-BIRIT !!!




KAU MEMANG KEJAM !

Comments
2 Responses to “sindrom CB yang kejam.”
  1. wah! pbs gk.. ktne?
    hope iqin ok esok.. :)
    take care.. sikit ag nk abes pbs neh.. chaiyok2!

  2. yup pbs jugak lah nie. kat selangor. insyaallah terima kasih ye diya. alhamdulillah dah okay la nie :D

Leave A Comment

MEMBEBEL BANYAK MANA PUN TAK KISAH !

ASYIQIN RIDZWAN

ASYIQIN RIDZWAN
" terima kasih kerana sudi singgah blog ini. jika suka saya, singgah lah membaca blog ini selalu ! sokongan dan perkongsian anda amat saya hargai. sekiranya anda ada pertanyaan lebih lanjut, boleh rujuk saya di Facebook :) "

Most Wanted