-

-

DROPPY BOX

THE BLOGGERS

My Photo
Asyiqin Ridzwan
ASYIQIN RIDZWAN my real name. i'm a married girl. obsession into cupcake, fashion, writing, cooking (not a professional actually), make up and my family man, AHMAD FAUDZLI.
View my complete profile
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

PRAY FOR JAPAN.


hati aku bagaikan terkena panahan petir halilintar lepas tengok buletin utama malam semalam. at first, aku tak tau apa-apa pun sebab penat baru lepas drive kereta. lepas tu, bila abah dok gebang ada tsunami kat Jepun, aku terus berlari pergi ruang tamu sebab nak tengok benda alah tu kat tv. punya lah luas mulut terlopong lepas tengok rakaman video semasa tsunami sedang mengganas di Jepun.










sumpah memang terkedu-medu lepas tengok video-video dan gambar tsunami di Jepun. memang dahsyat betul tempat yang diranap dengan tsunami tu. aku tengok pun seriau. aku bersyukur duduk kat Malaysia, walaupun kadang-kadang kita sebagai hamba Allah swt tak tahu apa kejadian dan takdir yang telah ditentukan Allah swt kepada kita.



aku jadikan ini sebagai pengajaran. semuanya berlaku dalam masa yang terdekat. hari tu kita dikejutkan dengan berita rusuhan teruk di Egypt. lepas tu, gempa bumi di Christchurch. lepas tu lagi, tsunami di Jepun. lagi-lagi lepas tu, gempa bumi di China. dalam masa yang sama pulak, ada jugak rusuhan di Libya. bukan ke semua kejadian nie macam drastik gila ? ya, dunia dah semakin nazak. kiamat jugak dah semakin dekat.



aku tak tahu lah nak cakap apa. yang pasti, tumpang simpati dengan negara-negara yang dilanda bencana dan musibah nie. aku berdoa semoga Malaysia dilindungi. kadang-kadang otak aku nie ligat berpusing dok pikir apa makna tersirat semua nie berlaku. adakah Allah swt sedang menurunkan bala ataupun peringatan kepada manusia yang lain ? mungkin dua-dua pun betul, atau mungkin tidak. wallahualam.





Comments
2 Responses to “PRAY FOR JAPAN.”
  1. ye memang sedih. tapi ini adalah peringatan daripada Allah swt.

Leave A Comment

MEMBEBEL BANYAK MANA PUN TAK KISAH !

ASYIQIN RIDZWAN

ASYIQIN RIDZWAN
" terima kasih kerana sudi singgah blog ini. jika suka saya, singgah lah membaca blog ini selalu ! sokongan dan perkongsian anda amat saya hargai. sekiranya anda ada pertanyaan lebih lanjut, boleh rujuk saya di Facebook :) "

Most Wanted