-

-

DROPPY BOX

THE BLOGGERS

My Photo
Asyiqin Ridzwan
ASYIQIN RIDZWAN my real name. i'm a married girl. obsession into cupcake, fashion, writing, cooking (not a professional actually), make up and my family man, AHMAD FAUDZLI.
View my complete profile
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

lu ke gua yang 'ayam' sekarang ??


petang tadi, gua dan dua orang member gua melepak kat area Mahkota Parade dan Dataran Pahlawan. walaupun agak bosan sebab lepak di tempat yang sama, tapi kami tetap enjoy. lepas dah penat berjalan sana sini dan main bowling, kami pun pakat nak makan lunch kat kawasan medan selera di bahagian belakang Mahkota Parade. nama medan selera tersebut gua tak mau mention. nak tau, lu cari sendiri lah ye.

ah, gua dah melalut banyak sangat untuk introduction entri gua malam nie. sebenarnya gua masih hot lagi dengan dua orang manusia 2 alam yang bekerja sebagai cashier di bahagian minuman kat situ. selama nie, gua rasa gua hormat kaum jenis nie kot. maksud gua, kalau gua kutuk diorang, gua kutuk dalam hati je. gua tak pernah cari pasal dengan diorang. walaupun diorang kehilangan identiti diri, tapi gua rasa diorang ada hak untuk hidup di muka bumi Allah swt nie sama macam kita yang lain. tapi peristiwa petang tadi telah membuatkan mulut gua untuk pertama kalinya mencarut dan mengutuk tahap gaban kat diorang. padan muka, sapa suruh lu cari pasal ??

alkisahnya, lepas gua dan member gua order makanan kat bahagian makanan, kami pun pergi order minuman kat satu kaunter yang lain. kaunter minuman tu dijaga oleh dua orang manusia 2 alam arahan dr.rozmey. mula-mula, gua biasa je. tiba-tiba, sorang daripada manusia 2 alam tu buat bunyi ayam berkokok sambil menyalak-nyalak macam orang gila. kuat pulak tu !! tak ke gila berkokok dan membebel-bebel depan customer sendiri ? sumpah waktu tu gua rasa gua berada di kawasan reban ayam dan gua dengar ayam gergasi sedang berkokok nak mintak makan dedak daripada tuan dia. annoying gilaaaaaaaaaaaaa !

gua dah rasa lain macam, gua cuit lengan member gua. member gua diam dan pandang gua dengan seribu makna. gua tahu member gua pun rasa apa yang gua rasa. tapi member gua nekad nak order minuman kat situ jugak. waktu tu, selera gua nak order minuman kat situ sekaligus mati ! lu bayangkan, masa diorang siapkan order kami, diorang boleh berkokok-kokok macam ayam yang tak cukup kasih sayang mak bapak atau ayam yang nak bertelur. macam celaka punya pondan.

gua rasa bengkek je tengok pondan-pondan tu berkokok. apa masalah diorang gua pun tak tahu. lepas tu gua terdengar sorang lagi pondan berbunyi "kekwat ! kekwat !" sambil menyiapkan minuman yang kami order. sumpah annoying gila ! member gua dah jeling-jeling kat gua tanda isyarat bersabar dengan orang macam tu. memang gua bersabar gila lu tahu ?

lepas tu, sampai ke sudah diorang ejek kami dengan bunyi ayam berkokok. gua terus hilang selera nak makan. minum ? argh, selama gua makan kat situ, gua tak order minuman langsung pun. gua sanggup tahan pedas daripada nak meneguk air buatan pondan-pondan celaka tu. member-member gua pun hot dengan pondan tu. kami tak pernah pandang sikit pun kat diorang. kami terpaksa menadah telinga dengar bebelan tak siuman diorang sampai lah kami rasa bontot kami dah kebas.

sumpah gua tak tahu apa sebab diorang tak puas hati sampai nak ejek kami macam tu. petang tadi, gua akui gua dan member-member gua pakai dressing yang trendy jugak lah. kami berjalan macam orang lain berjalan, tak ada pun nak goyang pinggul sana goyang pinggul sini. gua pun pakai kasut crocs je, tak adanya gua nak kekwat pakai high heels. tapi apa masalah pondan-pondan tu cakap kami kekwat tak tahu laaaaaaa.

ini sekadar kesimpulan gua je lah. gua rasa diorang tak puas hati kat gua dan member-member sebab kami jauh lebih up-to-date daripada diorang petang tadi. disebabkan diorang sedang bekerja, so diorang tak boleh pakai dressing yang tiptop macam yang selalu diorang pakai waktu-waktu 'malam aktif' diorang tu. kebetulan pulak waktu tu, ada ramai lelaki yang makan-makan kat situ. gua dan member-member tak ada pun kekwat depan laki laki tu semua, kami biasa je. tup tup tiba-tiba kami dikutuk 'ayam' dan diperli 'kekwat' dengan manusia-manusia 2 alam tu. agak-agak lah kan, seolah-olah macam memalukan kami depan orang ramai pulak. dah lah malukan customer sendiri. macam celaka !

masalahnya, meh sini gua nak cakap terang-terang lah bhai. sapa yang 'ayam' sekarang ? dua orang yang pondan tu ke atau gua dan member-member gua yang tak ada perasaan langsung nak kekwat depan laki-laki kat situ ? gua rasa diorang tersentap sebab diorang menganggap gua dan member-member gua nie adalah persaingan hebat diorang untuk menarik perhatian kaum lelaki yang sedang makan dan lepak-lepak kat situ. gua rasa laaaaaaaaaaaaaa.



bukan nak jadi jahat, tapi gua rasa gua dah mula anti dengan diorang nie.


Leave A Comment

MEMBEBEL BANYAK MANA PUN TAK KISAH !

ASYIQIN RIDZWAN

ASYIQIN RIDZWAN
" terima kasih kerana sudi singgah blog ini. jika suka saya, singgah lah membaca blog ini selalu ! sokongan dan perkongsian anda amat saya hargai. sekiranya anda ada pertanyaan lebih lanjut, boleh rujuk saya di Facebook :) "

Most Wanted