-

-

DROPPY BOX

THE BLOGGERS

My Photo
Asyiqin Ridzwan
ASYIQIN RIDZWAN my real name. i'm a married girl. obsession into cupcake, fashion, writing, cooking (not a professional actually), make up and my family man, AHMAD FAUDZLI.
View my complete profile

Cheetah berani berlubang lagi.


hari nie aku tension betul dengan seluar sukan jenama Cheetah. tak tahu lah kalau memang betul aku yang bersalah atau tidak, tapi rasanya aku tak bersalah weh ! petang tadi aku turun trek untuk berlatih long distance running sebab rasa stamina aku dah makin berkurangan. aku pun berlari macam biasa sambil pasang jam digital aku. sedang syok berlari, tiba-tiba aku terdengar bunyi 'prap' !



aku terhenti di tengah-tengah jalan trek. rasa macam kenal je bunyi tu. memang aku kenal ! aku pun tengok baju di bahagian kiri dan kanan. eh tak ada apa-apa yang berlaku, elok je. aku tengok pulak seluar trek di bahagian kiri dan kanan, pun tak ada apa pun yang berlaku. aku pun berfikiran 'oh mungkin bunyi kasut bergesel dengan trek kotttt'. aku pun menyambung larian.



baru selangkah dua berlari, telinga aku berdesing sekali lagi bila dapat tangkap bunyi 'prap'. kali nie bunyi tu lagi kuat dan bernada panjang. cis melampau lah nie ! aku check semua sudut di baju dan seluar, memang tak ada apa-apa. sekali tu aku baru teringat yang aku lupa nak tengok bahagian tengah seluar trek tu. aku pun belek-belek seluar trek jap. tak sampai seminit dua lepas aku check, aku mencarut tahap gaban !!!! bangang betol, dia buat hal lagiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.








aku memang panas betol lepas dapat tahu bahagian tengah seluar trek koyak lagi. aku pandang kiri kanan, tak ada orang perasan. kebetulan petang tadi, aku sorang je yang berlari atas trek. yang lain sibuk training atas court dan padang. so, memang tak ada orang yang berdekatan dengan aku. ikut hati, nak je aku jerit 'babi' kat tengah-tengah trek tu. geram weh ! walaupun geram, tapi aku cuba buat-buat tak tahu. dengan muka yang cuak-cuak sebab takut orang lain perasan, aku nekad jugak nak sambung larian sebab nak mencukupkan tempoh masa aku berlatih.




sampai je kat hostel, aku terus basuh seluar trek dan lepas kering nanti, aku nak jahit balik. macam biasa laaaaa, ni bukan kali pertama aku kena. takkan nak buang kot, aku beli bukan sehelai dua. mahal tu ! 6 helai sekaligus, last-last semuanya koyak di bahagian tengah. mak aku jugak yang kena jahit seluar guna mesin jahit. kalau tak jahit dengan mesin jahit, jangan harap nak tengok seluar trek tu tak terkoyak lagi sampai bila-bila.



kat sini, aku tak tahu lah sama ada salah aku atau pun memang salah seluar trek nie. nak kata aku beli seluar tersalah saiz, tak pun. aku selalu suka ambil saiz besar sikit daripada kaki sebab nak rasa selesa dan angin dapat masuk. nak kata aku terlebih lasak kangkang sana sini macam beruk, tak pun. cuma biasa je bersukan macam orang lain. lompat sana sini, lari sana sini. 


aku suka beli seluar trek Cheetah sebab selesa dengan 'air-conditioning' kat seluar tu. kalau beli seluar trek Cheetah, aku suka beli yang single lining (tak ada lapisan kain kat dalam) sebab rasa lebih ringan untuk bergerak aktif. tapi yang buat aku makin geram dan hairan, kenapa semua koleksi seluar trek Cheetah mesti wajib terkoyak di bahagian tengah dan kedua-dua zip seluar kat bawah wajib untuk rosak ? anda pun mengalami benda yang sama tak ? adakah disebabkan kualiti seluar trek Cheetah dah menurun ? ke sebab aku yang terlebih lasak dan sudah semakin gemok ? macam celaka.



nasib baik waktu nie dia tak buat hal depan orang ramai. maklum lah, masih berbau kedai lagi lah katakan. kahkahkah !



Comments
7 Responses to “Cheetah berani berlubang lagi.”
  1. Anonymous says:

    pakai jenama antioni la...lg best...waterproof...harga sekitar rm26...single lining...agak bergetah sket belah dalam

  2. Anonymous says:

    kat the store banyak jual...lg pon seluar nih materialnye keras sket jek...lebey kurang mcm cheetah...bergetah sket maksudnya material belah dlm mcm melekit sket tp x de hal...jgn x pkai spender dhle...klu x melekat/melekit nanti...tujuannya klu kte bersukan kene air x le basah sampai ke dalam...tp selesa...x teruk sgtle melekitnye...klu jenama forest lembut sgt...

  3. Nia Baizura says:

    sye suka pakai trek single lining cheetah kain nylon nih time tdo tanpa pakai spender...

  4. anonymous : terima kasih for dat brilliant idea ! :)

    nia baizura : really ? best kan, sebab dia berangin dan nipis. tapi sye tak suka pakai time tdo sebab rimas. sye tdo wajib dengan shorts. hehe ! :)

  5. Anonymous says:

    bg sy cheetah ksar sgt...forest sigle lining ok...lembut...pkai time tdo je...tp xpkai spender...mmg sdap...

  6. hahaha tak pakai spender tu tak tahan betol kelakar.

  7. Anonymous says:

    love ur story.huhuhu susahnye nk nampak awek pkai sluatrek suit skrang ni.comel sngt

Leave A Comment

MEMBEBEL BANYAK MANA PUN TAK KISAH !

ASYIQIN RIDZWAN

ASYIQIN RIDZWAN
" terima kasih kerana sudi singgah blog ini. jika suka saya, singgah lah membaca blog ini selalu ! sokongan dan perkongsian anda amat saya hargai. sekiranya anda ada pertanyaan lebih lanjut, boleh rujuk saya di Facebook :) "

Most Wanted