-

-

DROPPY BOX

THE BLOGGERS

My Photo
Asyiqin Ridzwan
ASYIQIN RIDZWAN my real name. i'm a married girl. obsession into cupcake, fashion, writing, cooking (not a professional actually), make up and my family man, AHMAD FAUDZLI.
View my complete profile
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

SHOW ME YOUR POSE






sapa nak join, meh klik kat link bawah nie ! kalau lu nak join, buat entri macam gua kat bawah nie. lu tak payah segan silu depan gua okay ?






1) Kategori Close Up






2)  Kategori Half Body 






3) Kategori Full Body





"Apa Pandangan Mengenai Blog Evagurl Izma ?"


okay, cik Izma cakap suruh tulis apa pandangan gua terhadap blog dia. pada mulanya, gua singgah blog Evagurl Izma nie, gua tertarik dengan blog layout dia yang sangat simple tetapi menarik. tapi gua bukan tengok aspek itu untuk menilai blog cik Izma nie. gua rasa blog dia sesuai dengan status, minat dan kecenderungan dia dalam bidang modeling. gua tengok cik Izma memang ada bakat menjadi model untuk tema muslimah. gambar-gambar cik Izma pun fotogenik dan sekaligus membuatkan gua berfikir yang cik Izma nie sememangnya seorang wanita yang ada bakat dan pengetahuan dalam bidang ini. tahniah lah ye cik Izma ! gua suka segala pose cik Izma kat blog Evagurl Izma.



"Why I Want To Be A Model ?"


Bagi gua, semua orang boleh menjadi model. semua orang boleh menjadi model sekiranya individu tersebut mempunyai bakat semulajadi dan berusaha untuk mempelajari ilmu dalam dunia modeling. Selain daripada itu, sikap terbuka dan memberikan komitmen yang baik harus ada pada individu yang mahu bergelar model.

Pada pendapat gua, bidang modeling merupakan bidang yang agak susah untuk dikuasai sekiranya seseorang individu tersebut berfikiran sambil lewa terhadap bidang ini. gua rasa sekiranya seseorang individu tersebut sanggup untuk memegang komitmen yang tinggi dan mempunyai minat yang mendalam, itu sudah cukup untuk bergelar seorang model dalam dunia modeling. Kalau individu tersebut mempunyai minat yang tinggi untuk menjadi model tetapi susah nak memberikan kerjasama, perkara tersebut sememangnya akan menimbulkan masalah besar kepada pihak produksi.

gua memang minat dalam dunia modeling tapi gua tak menganggap bidang ini sebagai satu-satunya cabang dalam kehidupan gua. dengan berasaskan minat dan kecenderungan ini, gua sentiasa gunakannya sekiranya diberi peluang untuk mengasah bakat dalam dunia modeling. bila gua diberi peluang menjadi model, gua rasa gua dapat memberikan satu perhargaan kepada diri gua sendiri, sekaligus ianya dapat memberi sebuah ekspresi yang baik untuk identiti gua.

sekiranya gua diberi peluang menjadi model, gua akan menjadikannya satu platform untuk gua mengenal erti usaha dan cabaran yang ada dalam dunia modelling ini. gua merupakan individu yang berfikiran terbuka dan bagi gua, setiap cabaran dalam bidang modelling nie adalah satu perkara yang boleh memberikan gua pengalaman dan pengajaran diri untuk tidak mudah berputus asa apabila mahu mendapatkan sesuatu.

lagi pun, gua berpendapat bahawa aspek latar belakang dan kehidupan seseorang itu sama sekali tidak berguna untuk menilai diri kita sama ada layak atau tidak menjadi seorang model yang berbakat. gua mampu memberikan ekspresi diri yang terbaik sebab gua tahu gua ada keyakinan dalam bidang itu.



jadi, gua sangat percaya dengan statement dibawah,

"Fashion doesn't care who you are or where you came from."






okay, cik Izma. selesai sudah entri gua untuk contest nie.
sekian, terima kasih. 



Comments
5 Responses to “SHOW ME YOUR POSE”
  1. yeay! shikin join, gudluck eh ;)

  2. wahh guud luck ;) nice pic ;)

  3. Unknown says:

    nice pic! good luck!

Leave A Comment

MEMBEBEL BANYAK MANA PUN TAK KISAH !

ASYIQIN RIDZWAN

ASYIQIN RIDZWAN
" terima kasih kerana sudi singgah blog ini. jika suka saya, singgah lah membaca blog ini selalu ! sokongan dan perkongsian anda amat saya hargai. sekiranya anda ada pertanyaan lebih lanjut, boleh rujuk saya di Facebook :) "

Most Wanted