-

-

DROPPY BOX

THE BLOGGERS

My Photo
Asyiqin Ridzwan
ASYIQIN RIDZWAN my real name. i'm a married girl. obsession into cupcake, fashion, writing, cooking (not a professional actually), make up and my family man, AHMAD FAUDZLI.
View my complete profile
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

pokok paling jahat dikenali hidup di Malaysia.


suka pokok kaktus tak ? aduhai ape kes malam malam buta nak melalut pasal pokok kaktus pulak. tak memadan buat bising dengan buangan hingus yang tak reti reti nak berhenti. ah tak kira, nak jugak cerita pasal pokok kaktus ! sebab apa ? sebab aku sukaaaaaaa pokok kaktus, hikhikhik *gelak tergedik gedik*

actually aku suka pokok kaktus sebab diorang nie comel belaka. oh ya, aku pasti ada segelintir orang yang tak suka pokok kaktus. kawan aku pernah cakap yang pokok kaktus pokok jahat buat dia tak boleh tido malam dan gatal gatal sebab lengan dia terkena duri-duri halus kaktus tu. padan lah muka, siapa suruh kau degil nak sentuh. aku dah warning awal-awal jangan sentuh sebab duri dia halus bebenar. lawak gila kau ! benda tu pun nak lindungi diri dia, nak hidup macam kita semua ye tak ? heheh

ada orang tak suka pokok kaktus sebab pokok kaktus nie banyak duri. warnanya pun tak berapa meriah macam pokok orkid, pokok bunga matahari dan sebagainya. tapi tapi tapiiiiii anda kena tau jugak yang pokok kaktus nie tak pernah susahkan tuan yang menjaganya. nak jaga kebajikan pokok kaktus nie senang je weh. tak perlu siram hari hari macam pokok lain tapi dia bijak untuk membesar sendiri. tak nak letak baja sangat pun boleh. walaweh ?

dulu aku minat sangat tanam pokok kaktus. sekarang pun masih berminat jugak. kalau pergi Cameron Highland aku mesti jadi gila bila jumpa himpunan pokok kaktus yang comel comel tu. ya, walaupun abah dan mummy dah tak hairan nak pandang kalau lalu di sebelah pokok-pokok kaktus tu. pokok kaktus yang kat Cameron Highland tu cantik cantik tau. ala, yang selalu dijual dalam pasu kecik molek tu. yang berharga RM5 tu. eh RM5 ke ? oh iyelah kot. comel kan ? lepas tu yang paling best waktu kita dapat tengok pokok kaktus comel comel tu berbunga. tak memadan je aku tengok. bukan main kecik je saiz tapi galak bebenar nak berbunga. heheh


aha, geram tak tengok ? geram nieeeeee gerammmm !!

mana aku tak geram. arghhhhhh gerammmm !!

hijau je semua. tak meriah langsung, tapi pokok nie tersangat lah behave.


pokok kaktus nie semuanya comel comel. kebanyakkan diorang berbentuk bulat atau pun lonjong. yang berbentuk bintang atau pyramid tu tak pernah pulak aku jumpa. jadi, kepada penggemar bunga, please perbanyakkan atau tambah spesies pokok nie dalam koleksi bunga-bungaan anda tau. lagi satu, kalau anda masih bergelar pelajar boleh lah cuba menghijau-hijaukan mata anda setiap hari dengan meletakkan pokok kaktus nie di bilik anda. atas meja study pun boleh. kalau tanam banyak banyak, confirm anda lah manusia paling tercomel di dunia. tak nak paling tercomel ? okay lah paling tercantik atau paling terhensem. eh tu aku cakap jujur tu. tak tipu, serious.



oleh itu, 


-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-


JOM TANAM POKOK KAKTUS BANYAK-BANYAK. :)




aku dah tanam. anda bila lagi ?


Leave A Comment

MEMBEBEL BANYAK MANA PUN TAK KISAH !

ASYIQIN RIDZWAN

ASYIQIN RIDZWAN
" terima kasih kerana sudi singgah blog ini. jika suka saya, singgah lah membaca blog ini selalu ! sokongan dan perkongsian anda amat saya hargai. sekiranya anda ada pertanyaan lebih lanjut, boleh rujuk saya di Facebook :) "

Most Wanted