-

-

DROPPY BOX

THE BLOGGERS

My Photo
Asyiqin Ridzwan
ASYIQIN RIDZWAN my real name. i'm a married girl. obsession into cupcake, fashion, writing, cooking (not a professional actually), make up and my family man, AHMAD FAUDZLI.
View my complete profile
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

kenapa aku perlukan lelaki ?




kenapa aku perlukan lelaki dalam hidup aku :


1)  aku nak lelaki yang jadi pasangan hidup aku, tak nak perempuan. i am straight of course ! tak layan cinta lesbian lah weh, tapi kalau nak berkawan apa salahnya. LOL


2)  nanti boleh bagi aku zuriat. tak kisah lah lelaki ke perempuan. janji namanya anak, syukur dah. oppss ! rezeki datang daripada Allah swt. sekurang-kurangnya bila dengan lelaki, kehidupan kita lebih baik daripada yang mengamalkan kehidupan songsang ye tak ?


3)  nak merasa naik pelamin macam orang lain. nak pakai cantik cantik kat atas pelamin tu nanti. kah kah kah *ayat nie agak menggetikkan*


4)  duduk serumah dengan lelaki yang aku cintai. pastikan dah halal dulu. bila dah halal, apa lagi. itulah syurga dunia weh. dan di akhirat jugak ? :)


5)  nak cuba belajar faham ego tinggi dan perasaan lelaki yang kedekut air mata nie. *rolling eyes*


6)  nak merasa makanan yang dimasak oleh suami aku sendiri. yummy kah ? boleh laaaaa.


7)  menilai kecantikan diri sendiri melalui pandangan jujur daripada seorang suami. dah tentu aku nak cantik cantik untuk suami je, jadi aku boleh tau taste suami aku macam mana. dia suka aku pakaian aku macam mana, dia suka kasut macam mana, bla bla bla bla.


8)  nak kasih sayang dan belaian daripada lelaki yang sah menjadi suami kita sendiri. i mean, sampai bila nak berkepit bawah ketiak bapak kau kan ?


9)  nak ada bahu yang boleh dipeluk untuk menangis dan mengambil kesempatan itu jugak untuk mengelap hingus hijau pucuk pisang aku kat atas baju dia. nasib lah ! kalau aku dah nangis, aku pedulik hapa.


10)  tau apa yang lelaki suka dan apa yang lelaki tak suka. faham sendiri lah, kata dah besar panjang dahhhhhh. *ayat nie untuk bila dah kawin nanti !*


11)  jadi bodyguard aku sepenuh masa. yang specialnya, bodyguard nie akan menjadi bodyguard paling kental untuk aku dan anak anak hingga ke hembusan nafas yang terakhir. ngeeee !


12)  cinta seorang lelaki yang ikhlas menyayangi aku. beza tau cinta perempuan dengan cinta lelaki nie kamu tahu, aishhh pikir apa ?


13)  menjadi dibawah tanggungjawab insan yang bergelar suami. oh indahnya menjadi isteri yang baik untuk suami ! syurga isteri berada di bawah tapak kaki suami. betul ke tak ye nie ? macam biasa, aku kan suka main taram je.


14)  boleh tolong tolong buat kerja yang aku tak larat nak buat. contohnya, waktu sedang pregnant. kalau aku tak larat nak angkat barang dapur, ada je pembantu yang sentiasa disisi. mintak lah buat apa pun, mesti dia sudi tolong. kalau dia malas pun, dia akan mencebik dulu. ah, itu normal lah. *mata blink blink sebab berangan tak sudah*



15)  kalau aku sakit ke hapa, ada jugak yang boleh tolong drive pergi klinik atau hospital. yang bonus tu, kalau aku pengsan ke hapa, ada jugak yang angkat aku walaupun aku nie berat macam batu sungai kat hutan tu ha.



16)  sejujurnya (nie kira dah jujur habis la nie), aku rasa diri aku SANGAT DILINDUNGI DAN DISAYANGI. itu je ! fullstop.








tapi kita tak boleh bergantung harap 100% pada lelaki je. mesti kena pandai berdikari dalam hidup jugak ye tak ? tak apa, yang penting masing-masing punya keperluan. anda pulak macam mana ? agak agak ada tak sebab-sebab yang sama macam aku punya kat atas nie ? kalau ada yang sama, we're gang ! sep sikit meh ?


Comments
3 Responses to “kenapa aku perlukan lelaki ?”
  1. tol2 tu..
    emm..baru je lpaskn lelaki..camne nih?huhu

  2. kalau dah lepaskan lelaki, boleh dapatkan lelaki tu balik. macam2 cara kan ? jangan gado2. lagipun lelaki nie kejap je barannya, last2 lembut jugak hati. :)

  3. Anonymous says:

    Alaaa...buat pakai buang jer lelaki ni...dpt apa yg kita nak, pas tu blah laaa...x kan x reti2 kot

Leave A Comment

MEMBEBEL BANYAK MANA PUN TAK KISAH !

ASYIQIN RIDZWAN

ASYIQIN RIDZWAN
" terima kasih kerana sudi singgah blog ini. jika suka saya, singgah lah membaca blog ini selalu ! sokongan dan perkongsian anda amat saya hargai. sekiranya anda ada pertanyaan lebih lanjut, boleh rujuk saya di Facebook :) "

Most Wanted