-

-

DROPPY BOX

THE BLOGGERS

My Photo
Asyiqin Ridzwan
ASYIQIN RIDZWAN my real name. i'm a married girl. obsession into cupcake, fashion, writing, cooking (not a professional actually), make up and my family man, AHMAD FAUDZLI.
View my complete profile

DILARANG MASUK !



anda sama sekali DILARANG MASUK ke :-



1)  tandas awam
eh takdanya aku nak melarang anda masuk tandas awam. tapi yang aku tak puas hati tu, kalau tandas tu bertulis FEMALE besar-besar kat pintu tandas, ada jugak lelaki-lelaki yang dok saja menggedik masuk nak mencapap. oh aku rasa macam nak melompat je waktu tu. terkejut bhai ! kalau ada hal kecemasan tak apa lah jugak weh. memang muka dah tak reti malu gamaknya diorang nie. nasib baik lah tu tandas restoren McDonald jeeeeeeeeee. McD je pun tetap berstatus tandas awam kan ? seriously fucking retards.


2) bilik hotel yang ditempah khas
maksud hotel kamu tahu ? ianya 100% mengenai kehidupan privasi. so, kalau dah reti atau tak reti yang bilik hotel tu telah ditempah oleh orang lain, jangan cuba nak masuk jenguk sana jenguk sini dalam bilik tu memandangkan kau tak puas hati sebab bilik kau tak boleh tengok pemandangan yang indah kat luar tingkap. uit, kecuali cleaner !


3)  kandang harimau atau segala jenis harimau lah.
ada jenis manusia yang degil nak jugak tengok harimau depan mata kepala sendiri. jenis apakah nie, aku pun tak tau daaaa. sebab tak puas hati pergi zoo bayar mahal mahal semata-mata nak tengok harimau, alih alih dapat tengok melalui tingkap lutsinar je. *kenapa mesti harimau ?*


4) tandas di dalam kapal terbang yang berbunyi menakutkan.
pernah dengar bunyi dalam tandas kapal terbang yang gedegang sana gedegang sini. nampak macam tak ada orang, tapi tengok tag kat pintu berwarna merah. tunggu punya tunggu, lama bebenar orang nie melepas. ish biar betik ? tunggu punya tunggu lagi, bunyi macam orang bergaduh hentak-hentak kepala kat dinding. OMG, dah tak tahan lupakan je la niat dihati nak melepaskan hajat. kemudian, ternampak oh my, kenapa dua orang pulak yang keluar dari tandas tu ?? i mean, sorang lelaki dan sorang perempuan. dalam hati 'nasib baik kau bukan orang Melayu'. WTF ! *nie pengalaman sebenar aku. sapa yang tak faham lagi ayat nie sila tanya kat mak bapak korang*


5)  perigi tinggalan zaman jepun.
nie kau tak usah berangan macam dalam cerita Magika tu ha. kau terjun masuk dalam perigi jepun nie bukan kau pergi masuk dunia alice in wonderland, tapi kau pergi masuk dunia barzakh lah gamaknya. selalunya orang kampung akan tutup perigi macam nie dengan atap zink or whatsoever, tapi kalau degil jugak nak pergi terjun, dipersilakan !


6)  tapak pembinaan yang dah tentu ada banyak sign NO ENTRY.
kalau dengan syarat kelayakan guna topi kuning untuk keselamatan tu memang tak cukup. sekali kau melangkah masuk ke dalam kawasan tapak pembinaan, sekali tu nyawa kau dalam bahaya. dah nampak papan tanda No Entry, kau degil jugak nak masuk kawasan tu sebab konon nak berangan jadi arkitek. tiba-tiba jatuh batu satu tan takpun jatuh simen cair kat atas kau, sapa nak jawab ? 


7) dah kataaaaaa jalan No Entry.
ambil lesen lepas dah. pengalaman memandu pun dah banyak. tapi masih degil tak paham paham nak jugak masuk jalan yang ada papan tanda No Entry. yelah, aku paham ada banyak jalan No Entry yang boleh memudahkan kita untuk shortcut ke jalan lain, tapi peraturan tetap peraturan weh. tak pasal pasal kau lipat kat jalan No Entry, sekali tu bertembung hebat dengan lori yang bawak batu batan tak ke menyesal seumur hidup kau ? menyesal tak guna kalau nyawa dah melayang weh.


8) bilik tidur aku (khas untuk adik-adik aku).
pergh istimewa gilaaaaa ada statement khas untuk adik-adik aku yang nakal kat sini ! ni amaran keras oh. dah banyak kali aku warning diorang suruh jangan masuk bilik aku kecuali ada hal urgent, tapi degil nak masuk jugak. entah hapa istimewa bilik aku nie, nak kata ada banyak bunga, sikit je pun. nak kata berbau wangi, oh dah pasti lah. nak kata ada tilam yang besar dan empuk, hmm jeles agaknya. tapi aku paling pantang kalau aku tengah pakai atau tukar baju, diorang boleh masuk sesenang sesuka hati je bilik aku macam masuk restoren. lepas tu mula lah mummy marah marah bila dengar suara aku menjerit macam tongkang pecah. dammit !




banyak lagi sebenarnya kawasan yang ada papan tanda No Entry nie, kalau tak guna papan tanda nie selalunya ada lah sesuatu yang digunakan sebagai penanda yang kawasan nie tidak boleh dimasuki. btw, nie sekadar entri picisan gua. kalau lu nak menambah, gua tak kisah. gua lagi sukaaaaa. tapi apa-apa pun gua ingatkan kat lu, jangan pandang jengkel dengan papan tanda No Entry nie. kalau tidak, lu jangan mencarut kalau lu kena akibatnya nanti okay ? adios.

Comments
2 Responses to “DILARANG MASUK !”
  1. RIAN says:

    yang no8 tu sama lah mcm sy ! haha. .
    menjerit sampai jiran depan umah dengar.
    *_*

  2. hahaha bingit kan ? mummy selalu membebel bila sye jerit2 macam tu. yelah, sapa tak geram. sye ngah tukar baju, adik2 boleh pulak masuk sesuka hati dia. tak bagi salam dulu ! :)

Leave A Comment

MEMBEBEL BANYAK MANA PUN TAK KISAH !

ASYIQIN RIDZWAN

ASYIQIN RIDZWAN
" terima kasih kerana sudi singgah blog ini. jika suka saya, singgah lah membaca blog ini selalu ! sokongan dan perkongsian anda amat saya hargai. sekiranya anda ada pertanyaan lebih lanjut, boleh rujuk saya di Facebook :) "

Most Wanted