-

-

DROPPY BOX

THE BLOGGERS

My Photo
Asyiqin Ridzwan
ASYIQIN RIDZWAN my real name. i'm a married girl. obsession into cupcake, fashion, writing, cooking (not a professional actually), make up and my family man, AHMAD FAUDZLI.
View my complete profile
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Pangkor surprised.




hello blogger. hey what's up ? hope semunya just fine je. oh yah, happy Monday to all. okay, hari nie aku duduk rumah je and tak ada hati pun nak melangkah kaki ke luar rumah, apatah lagi nak drive kereta pergi mana2. what a tired day i guess. actually semalam aku dan family aku baru balik dari bercuti di Pulau Pangkor. aha, kiteorang balik hari je sebab dekat je pun Pangkor Island dengan rumah aku tu, about 3 hours or more. abah rindu sangat nak tengok pantai makan2 angin sebab dah lama we all tak jalan2 sekitar pantai. so i've thought that day was a happy beach day yah !


otw to Pangkor Island. serabut membetulkan shawl yang sememangnya serabut nie.


so di PI nie pun we all tak gerak mana sangat lah, sebab bosan. haha. sebab apa bosan ? sebab dah selalu sangat pergi PI nie, so nothing's special. nak kata we all nie pelancong pun boleh la jugak dikategorikan sebagai pelancong. the best part was, pakcik2 teksi kat PI nie tak boleh nak kelentong kiteorang pasal tambang kat PI nie. ada sorang pakcik nie cuba nak negotiated harga tambang dengan we all. so we all pun cuba je lah kan. lepas dia habis bercerita lebat tentang PI nie dia pun mentioned la harga tambang naik teksi (van) pink tu rm100 sekali naik. haha, but i dont remember la macam mana abah boleh buat dia kantoi and finally dia pun mengalah dan harga yang dia offer ialah rm30 sahaja okay ! itulah kelebihan family aku kalau we all pergi melancong ke PI. sebab semuanya we all hafal. hahaha !! kiranya bernasib malang lah sapa2 yang buat service dengan kiteorang :)


masa berada di jeti Lumut. belum sampai di Pangkor Islang lagi ye !

in front of Jeti Lumut

with my big bro dalam VIP room.
so okay here ! dah sampai di Jeti Pangkor :)


walaupun kedengaran agak bosan, but when we arrived at Teluk Nipah, memang takkan bosan kot ! pantai dia memang terbaik lah. sangat cantik and yes, it was very beautiful. subhanaallah ciptaan Allah swt kan. pasir yang sangat lembut, bersih dan putih, air yang membiru dan cukup jernih dan suasana sekeliling yang hijau. perkara pertama yang aku buat lepas sampai depan Teluk Nipah nie ialah aku akan rasa air pantai dia. pergh, tak masin sangat kot ! kira perfect lah kalau nak mandi. dan yang paling best, boleh cuci2 mata tengok mamat and minah saleh berbikini di tepi pantai. huhu ~


ini ialah view dari Coral Island. nice isnt it ?

this area is for snorkeling activities. bawah ni ada beratus ribu ikan2 yg cantik tu.

ini lah ikan2 yang cantik tu. memang cantik kan ? :)

bila dah bosan2 tengok ikan and feed them, we all pun pergi Coral Island nie. CI nie tak jauh pun dari Teluk Nipah. tapi agak jauh jugak la untuk bot driver tu bawak we all memusing pulau tu. pemandangan tak payah cakap lah, sangat2 cantik kot ! so bila dah CI nie apa lagi, sesi terpenting ialah sesi bergambar. haha. satu keistimewaan jugak sebab we all terjumpa seekor dua timun laut yang super besar masa main2 air kat tepi CI nie. geli yang teramat sangat ! yah, maybe sebab aku memang sangat geli dengan apa2 jenis binatang yang berbentuk ulat. MAYBE.


this is the candid pic. tengah takut sebab bot tu macam nak pecah je weh !
look, jauh kan nak sampai Coral Island kat depan tu. 
okay here we are ! Coral Island. cantik kan !!
terjumpa seekor timun laut yang besar gila. geli nak pegang but he tried harder !
in this pic maybe nampak kecik but the truth was, gosh the biggest one !

bermimpi je lah kalau nak paksa aku pegang benda alah kat atas nie ha. sampai bila2 pun aku takkan pegang benda tu. geli gila ah ! we all jadi jahat sekejap. my bro ambil timun laut yang gedemok tu bawak naik atas batu then tau tak apa yang terjadi ? timun laut tu tiba2 mengecil memendek tetapi menjadi sangat2 bulat hampir2 nak jadi macam sebijik bola then dia akan mengeluarkan sejenis cecair atau fluid maybe yang berwarna putih. euwww !! but yeah, itulah ciptaan Allah swt yang sangat indah. sorry, aku tak ada kekuatan lagi nak pegang or sentuh timun laut. :(


so bila dah puas bermain air di CI, tibalah masa untuk pulang ke Teluk Nipah. tunggu punya tunggu bot driver tu macam setengah nak mati, akhirnya we all sampai juga ke daratan dan perut pun sudah terlalu gatal untuk makan sesuatu. ecewah ! tapi tak ada pulak picture sebab masing2 dah terlalu lapar dan penat sampai tak ingat pun nak captured that moment. pity. okay lepas dah sangat puas untuk meninggalkan PI dan semua2nya, kami pun pulang dengan menaiki ferry menuju ke Jeti Lumut. sepanjang perjalanan tu tak payah cakap lah, sebab aku dan semua ahli keluarga aku tidor nyenyak habis. haha. penat oh !

ini adalah scene yang terselamat sebelum aku dan adik aku tido.

okay banyak sangat precious moments sepanjang holiday ini walaupun balik hari je pun. haha simple but so meaningful, indeed. so seperti biasa mummy yang drove sebab mummy lebih power bawak kereta berbanding dengan abah. haha, jangan marah ye abah ! but sempat lagi mummy singgah satu kedai bunga kegemaran die since kakak aku masih belajar di Penang dulu. apa lagi mummy ni. at last tak ada pun satu bijik pasu bunga pun yang mummy beli dari kedai tu. tapi apa2 pun aku dan kakak sempat lagi berposing di sebuah pasu yang besar and berair. berair ? haha ayat typical.



apa yang special ? hek elehhhh


okay we ended up here. thank you very much to everyone for having these precious moments altogether. will never forget them until then. so goodnight lovers ;)




p/s : mummy cakap lepas nie attack Cameron Highland lagi. tempat yang sama lagi  (+_+)




-iqin-

Leave A Comment

MEMBEBEL BANYAK MANA PUN TAK KISAH !

ASYIQIN RIDZWAN

ASYIQIN RIDZWAN
" terima kasih kerana sudi singgah blog ini. jika suka saya, singgah lah membaca blog ini selalu ! sokongan dan perkongsian anda amat saya hargai. sekiranya anda ada pertanyaan lebih lanjut, boleh rujuk saya di Facebook :) "

Most Wanted