-

-

DROPPY BOX

THE BLOGGERS

My Photo
Asyiqin Ridzwan
ASYIQIN RIDZWAN my real name. i'm a married girl. obsession into cupcake, fashion, writing, cooking (not a professional actually), make up and my family man, AHMAD FAUDZLI.
View my complete profile
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

ada 3 perkara sahaja.



hello blogger. salam 1 Malaysia. diizinkan Allah swt, kita berjumpa semula disini. here, in my blog. thanks sebab sudi datang singgah jenguk blog aku yang tak seberapa istimewa nie. kalau bukan jadi follower aku pun, dah cukup bahagia rasanya bila ada yang rajin jenguk blog aku nie. hehe. anyway, to the newbie, welcome to you. and to the old timer, keep stunning ! :)

sorry ya, for few days emosi aku kurang stabil. maklum lah, pembawakan demam. tu yang buat drama leleh air mata. i mean, it wasn't drama. REALLY WASN'T. actually, jaga kesihatan diri baik2. aku demam teruk kot aritu. now aku menyesal tak nak buat diri aku 'sakit' lagi. okay, so im ready for my new entry and here it is ! now still dalam mood cinta cintun lagi. :)

ada 3 perkara sahaja. (tajuk tak agak2 weh !)

agak2 apa yang 3 perkara tu ? perkara tentang apa ? yes these three things i'll always keep on my mind. for each second, minutes, hours and...for every time. it's about MAN. (dont be so stress, keep guessing !) tanpa 3 perkara nie, aku hilang dalam kehidupan. aku hilang panduan dalam kisah cinta aku. aku akan lemah tanpa 3 perkara nie. so in short words, on my behalf, my life is depends on these three things.

first, TICKETS.


haha, guess what ? tiket ape ? macam2 tiket yang aku perlu pikir dalam hidup aku. tiket bus ekspres, tiket bus tingtong, tiket wayang, tiket masuk fun-fair, tiket masuk Sunway Lagoon dan macam2 lagi. ada apa dengan tiket ? for me, tiket adalah satu perkara yang paling penting kalau bercakap pasal lelaki. tiket nie kena ada, kalau tak kita tak kemana. agree with me or not ? (yeah yeah yeah i know it'll never happen ) tak kisah la, but for me, it's always YES. no lahhhh, bukan nak jadi selfish di sini. actually ada sebab kenapa bagi aku tiket itu terlalu penting. 

dulu masa2 mula first love date dalam kisah cinta aku aku, because of ticket aku dengan dia bertemu. we met for a very first time in our life. sangat special on that time. sebab tiket lah aku dapat naik bas ekspres berjumpa dengan unny. kalau tak ada tiket, macam mana nak gerak ke sana kan ? sebab tiket jugak, unny dapat sampai ke sini berjumpa dengan aku. kami ada satu misi sahaja kalau pegang tiket iaitu 'Hari Ini Adalah Hari Yang Bakal Menjadi Hari Bahagia Aku'. aku nie tak advanced macam orang lain. mana ada dating pakai kereta. jalan kaki je, tak pun layan je ulat2 besar kat KL tu. sebab tiket jugak, kami dapat tengok wayang sama2. just imagine kalau your first date, tiket wayang dah sold out and langsung dah tak ada chance nak tengok wayang. adakah anda merasakan hari bahagia anda lengkap ? lengkap without watching movies ? oh come on, watching movies adalah perkara paling penting untuk first date okay. for me lah, kalau orang lain tak tau la pulak :)

now on, kalau nak jumpa still guna tiket bas untuk berjumpa. but sometimes, dah maju sikit naik kereta. for unny, dia dah boleh bangga dengan aku lah sebab dia dah ada kereta ( so jealousy !). but still i didn't get one. nak tunggu dapat Satria Neo aku tu alamatnya lama lagi la. but doesnt matter with car or bus or apa2 pun, yang penting the history started with our first tickets. :)


second, HAIR.


rambut lelaki ? yes that's my priority when looking at men. bagi aku, rambut lelaki adalah aset untuk penampilan dirinya. even though he's a singer or maybe an actress, the most important thing that he should care is only about her hair. rambut nie merupakan daya penarik lelaki, i guess. (hohoho gatal !) but i like it darn so much ! oh my god, aku tak kisah dia nak serabai mana pun pakaian, tapi bab rambut pleaseeeeeeeeeeeeeee be aware. sebab rambut nie boleh menampakkan lelaki itu pengemas, pembersih, pengotor or yes, PEMALAS. nowadays, ramai betul lelaki yang suka buat rambut ala2 orang mabuk todi. urgh, i dont like it at all. tetapi membuat pilihan adalah hak mereka. sapa la aku nie nak komen lebih2 kan ?

rambut unny pun kadang2 failed jugak. ada masa tu, rambut dia tak kemas. aku nak tengok pun macam tengok tak tengok. haha. hilang mood berdating kejap, ecewah ! but mostly lelaki sekarang dah pandai making good choices. ramai yang buat rambut smart2, i like ! unny tang rambut memang dia jaga gila, tapi tang pakaian dia tak kisah sangat. pernah once we've got dating, dari kepala sampai lutut dah lulus tapi bila mata aku sampai tang kaki dia, alahaiiiiii..failed ! ada ke dia dating dengan pakai selipar tandas ? hahaha kelakar pun ada. aku ni actually sangat demand bab kasut. tu je, yang lain tak kisah sangat pun. :)


third, MONEYS


duit itu penting kalau nak bergerak kemana2. ya, sangat penting. no money no talk. no money no moves. haha boleh tahan jugak ye. but as a normal girl as me, bab money nie simple je. tak payah terlalu banyak tapi jangan terlalu sikit. we called it KESEDERHANAAN. some girls tak boleh nak accept their boyfriends tak ada duit. ada duit pun rm30 je dalam wallet, padahal that time tengah berada di megamall. baru planning nak makan Secret's Recipe, lepas tu nak pegi tengok cerita 2 Alam, katanya. (what the heck, apasal dalam banyak2 filem aku sebut filem tu jugak ?) haha belum kira lagi nak tambang pegi balik. maklum lah, tengah zaman muda mudi, pegi nak kena jemput, balik nak kena hantar. kalau dapat boyfriend yang ada kereta sendiri, boleh la tarik nafas lega. tapi kalau yang dapat tak ada kereta mahupun motor ? ayoyoyoyoyo ~

kalau macam style aku dgn unny, time berdating we will share everything. no no no i mean, 'everything' everything. lunch hours, movies, shopping and etc. aku dan unny adalah dua orang yang sangat kuat makan. we obsessed on fast foods, no wonder lah. Mcd, especially. kalau order tu sekali order untuk makan 4 orang. pernak sekali order punya order, kena charge rm40 something. haiya ! mati la mamat tu nak bayar, so aku pun keluarkan duit yang tak seberapa ada tu dari purse aku. adil sama adil, sorang bayar rm20 something. tapi selalunya walaupun kami sharing, unny akan bayar lebih dari aku. haha gentleman lah katanya. apa2 pun, im happy and pleased dengan style camtu. :)


fourth,..?? eh ada ke ? aku cakap 3 je kan tadi ?


haha so gitulah ceritanya. lots of sweet memories in my love story. tak terlalu berat pun kan perkara2 yang aku jadikan sebagai salah satu syarat untuk bercinta dengan aku ? (except that hair thingies la). my love story kena wajib ada 3 perkara nie, tiket. rambut. duit. kalau ada semua tu, tiada apa yang aku rasa uncompleted untuk berdating. actually aku tak ada la sekejam tu pun. aku suka buat perkara dengan beralaskan reason. aku tak suka buat benda yang tak mendatangkan apa2. kadang2 kita kena tengok melalui perspektif lain jugak kan.



okay kita flash back balik dengan perkara pertama tadi, TICKETS.



TIKET. tiket kena ada. tiket kena beli kan ? so kalau nak beli kena guna tenaga dan masa.  rumah atau tempat dimana anda berada takkan betul2 berada di sebelah kaunter tiket kan. so kalau nak dapatkan tiket, anda kena drive or walk, kena ambil masa, kena beratur or berebut dengan orang lain dan kena berhadapan dengan penjaga kaunter tiket. the point is, lelaki nie tak suka buat kerja remeh temeh. beli tiket bas contohnya. haha kalau ada guys yang belikan anda apa2 jenis tiket sekali pun means he's caring on you. guys beli tiket tu atas kemahuan dia sendiri (except he forced by his girlfriend). maksudnya dia juga ada keinginan yang sama dengan anda, berjumpa anda or mahu bersama dengan anda. sweet kan ? :)

RAMBUT. orang cakap ada certain guys yang suka jaga rambut nie time dia nak keluar jumpa awek je, but the truth is rambut dia macam mop lantai kat rumah. haha tapi apa kata anda on guys yang memang kemana sahaja dia jaga rambut dia ? actually, semua tu bergantung kepada individu tersebut. at least apabila guys jaga rambut elok2, for that moment, dia telah buat satu benda yang boleh manfaatkan diri dia sendiri. if guys jaga rambut dia bila nak jumpa public, dia tau jaga penampilan dia. dia nak diri dia kemas and looks so acttractive. positive la tu kan ? ada jugak rasa disiplin dalam diri dia daripada guys yang langsung tak ada perasaan dengan rambut yang tak ada beza pun dengan mop lantai rumah aku. bagi guys yang keluar public dengan rambut original dia yang serabai tu maybe beranggapan begini, "OH, THAT'S STYLE LAH !" or "WHO  CARES ?". but for girls, "THAT STYLE KE NAK TUNJUK KAT MAK BAPAK AKU UNTUK JADI MENANTU ??". oh tidak ! :)



dan yang terakhir,



DUIT. orang kata duit nie ibarat duri tapi juga ibarat kapas. depends on the person sama ada nak buat duit itu berduri or berkapas (apa kapas apa duri nie ? tak pahammmm ). haha okay2 maksudnya bergantung kepada seseorang itu sama ada nak guna duit tu sebaiknya ataupun tidak. cuba lihat guys yang control macho depan girls, time nak memikat girls bukan main berlagak poket tebal berseri2. bila dah setahun dua bercinta, nak belanja aiskrim Paddle Pop pun berkira dengan girlfriend dia. haha dunia oh dunia. actually just think about it. for girls yang dah asyik dimanjakan dengan hadiah2 time muda mudi nie dengan jejaka control macho tu, tapi bila ajak kahwin masa tulah si jejaka control macho bagi alasan macam2, "DUIT TAK CUKUP LA NAK KAWIN NIE BABY" or "PAPA DAH BANYAK HABIS DUIT UNTUK KETE KANCIL PAPA NIE MAMA KAWIN DGN ORANG LAIN JE LA EH" or lagi sadis, "KAWIN ! KAWIN ! KAWIN ! BOSAN LA BABY NIE ASYIK TANYA2. BABY INGAT B NAK KAWIN DGN BABY KE ?? (sambil hisap rokok)". huiiiiissshhhh...sadis rasanya bila laki camtu eh. so kalau nak buat pilihan untuk bercinta dengan lelaki, jangan la sesuka suki hati je pilih laki. cuba tengok dulu betul ke itu lelaki yang betul2 akan mencintai kita. nanti dah bertahun2 bercinta, bila ajak kawin, laki tu pun cabut lari. ha, salah sapa ? 


one tip for you. cari lelaki yang suka kesederhanaan. ciri2 laki yang suka kesederhanaan nie antaranya dia tak suka berbelanja sangat sebelum kawin. asyik selalu hadiahkan awek sana awek sini hadiah berbagai, bilanya dia buat simpanan kan ? lain ceritalah kalau guys yang kaya raya tu. kalau yang kurang berbelanja sebelum kawin, nescaya dia ada simpanan yang cukup untuk mendirikan rumah tangga. laki yang sederhana ialah dia tak control macho dalam segala perkara. berpakaian contohnya. lagak dah macam anak jutawan, rambut dah style berwarna sana sini, baju dah siap berlipat lengan tepi, jeans dah koyak rabak kat lutut, rokok memang tak pernah lekang kat mulut tapi tengok dompet ada rm10 je. hahaha lawak2. and macam2 lagi lah ciri2 laki yang penuh kesederhanaan nie. buat apa nak bercinta dengan laki handsome bergaya hebat je pertuturan tapi duit tak ada ? macam mana nak menjadi suami isteri nanti kan ? peace ! :)



p/s : maaf, berceramah pulak dalam entry kali nie. jangan marah ye :)



-iqin-

Leave A Comment

MEMBEBEL BANYAK MANA PUN TAK KISAH !

ASYIQIN RIDZWAN

ASYIQIN RIDZWAN
" terima kasih kerana sudi singgah blog ini. jika suka saya, singgah lah membaca blog ini selalu ! sokongan dan perkongsian anda amat saya hargai. sekiranya anda ada pertanyaan lebih lanjut, boleh rujuk saya di Facebook :) "

Most Wanted