-

-

DROPPY BOX

THE BLOGGERS

My Photo
Asyiqin Ridzwan
ASYIQIN RIDZWAN my real name. i'm a married girl. obsession into cupcake, fashion, writing, cooking (not a professional actually), make up and my family man, AHMAD FAUDZLI.
View my complete profile
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

my favorites !


okay, let's talk about food.
i love food !
memandangkan perut aku pun dah lapar sangat,
ditambah pulak dengan bermacam2 bayangan makanan dalam otak aku,
rasanya it's time to get foooooooooooooddd !!
hmm kalau nak cakap pasal makanan, tak semua makanan aku suka.
tapi ada jugak makanan yang aku terlebih suka.
so called my own favorites.
jom kita mengenali makanan dan minuman kegemaran aku.
makanan2 ni sudah pun aku makan.
dan aku memang kerap makan for several days, months, years and decade !
hope u will enjoy these !...


 first off, air tebu ! 
i love air tebu damn so much.
kalau pergi pasar malam setiap hari isnin dan sabtu, aku akan beli air nie.
kalau tak RM2, aku wajib beli RM1.




 2nd, aku suka makan anggur.
anggur is my favourite dessert.
kalau tak dapat makan the real grape, aku mesti ambil apa2 jenis produk yang berasaskan anggur.
because i love it !




3rd , aku suka sangat2 makan satay.
doesn't matter satay ayam atau satay daging.
wajib ada nasi himpit dan kuah kacang yang sedap.
but i love both of them =)




 4th, aku suka makan char kueh tiaw !
sangat suka benda nie and enjoy sangat.
tapi kat Melaka, dah jarang makan char kueh tiaw sebab susah nak beli.
kalau ada pun, mesti kedai tu bukak waktu malam je.
dulu masa di Kedah, tak ada masalah pun nak dapat char kueh tiaw nie.
rinduuuuuu !!




 5th, aku suka makan laksa penang.
laksa nie pun banyak jenis jugak.
tapi dalam banyak2 tu, laksa penang jugak yang aku suka.
especially bila mama yang masak.
oh sedapnya !
buktinya, aku akan suruh mama masak laksa penang setiap kali aku bercuti di rumah.
suka sangat laksa penang mama yang panas, sedap dan HOT !



 6th, aku suka sangat sangat sangat minum air soya.
orang kata minum air soya nie bagus.
kulit muka pun jadi licin dan putih gebu, cewah !!
nope, bagi aku air soya ni sangat menyegarkan.
bila aku minum, aku rasa macam segar dan sedap.
bila dah minum banyak pun dah kenyang.
nak dapatkan air soya, aku tak perlu risau.
kat pasar malam, gerai dan cafe pun ada. =)




and the last one, aku suka sangat minum jus tembikai.
hmmm sedap sangat2.
rasanya kalau pergi restoren aku mesti order jus tembikai.
tak kisah la orang nak cakap apa pun, because this is my favourite !
kalau tak minum jus tembikai dalam masa 2 minggu, 
aku rasa macam life nie tak lengkap. hehe !!







-iqin-

Leave A Comment

MEMBEBEL BANYAK MANA PUN TAK KISAH !

ASYIQIN RIDZWAN

ASYIQIN RIDZWAN
" terima kasih kerana sudi singgah blog ini. jika suka saya, singgah lah membaca blog ini selalu ! sokongan dan perkongsian anda amat saya hargai. sekiranya anda ada pertanyaan lebih lanjut, boleh rujuk saya di Facebook :) "

Most Wanted