-

-

DROPPY BOX

THE BLOGGERS

My Photo
Asyiqin Ridzwan
ASYIQIN RIDZWAN my real name. i'm a married girl. obsession into cupcake, fashion, writing, cooking (not a professional actually), make up and my family man, AHMAD FAUDZLI.
View my complete profile
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

the best weekend with amazing foods !



arghhh !!! i was trying to get sleep but i just can't, dammit !
for me, adalah satu perkara yang tension gila kalau nak tidor tapi tak boleh2 jugak nak tidor.
my god, aku kena cari jalan jugak untuk buat mata aku terlelap. IMMEDIATELY !
okay2, ahha ! i got some ideas. 
what do you think if we share about food ?
(food again ?? no wonder lah kau tu sihat dengan foods yang kononnya boleh buat tidor lena )
ah, what do i care ? this is my blog, and i can talk what i want.
besides, that's my tummy. my tank. my real big tank. haha is that big ? 
no i think it's not. but may it be.
okay lah, there's something changes here about my food entry.
dah tak nak cakap pasal favorites aku. 
kita cakap pasal kenangan2 favorites aku pulak ye.
i think kan, punca utama kenapa aku tak boleh tidor adalah kerana aku rindukan mama papa and home.
petang tadi baru je sampai dari Selangor ke Melaka. what a long long day for me.
but before that, mama berhenti tepi jalan semata2 nak belikan aku keropok losong Terengganu.
banyak jugak, around RM15 mama borong.
so makan dalam kereta with my dad and brother.
sedap sangat sampai terasa nikmatnya ke anak tekak aku.
aku makan tanpa henti. ( eh, bukan aku sorang je ye. mama especially ! )
so bila keropok losong goreng panas2 tu dah habis, baru lah teringat nak berhenti mengunyah.
lepas tu bila dah sampai maktab, ditambah pulak aku yang penat menggila,
aku pun mula terbayang2 makanan yg aku makan for two days aku bercuti di rumah.
biar pun mama masak simple, tapi bak orang cakap.."ada ummmpppphhhhh !!"
so ini semua adalah makanan dan minuman yang aku bantai di rumah.
get enjoy to all my lovers here ya ! 
hola hola to Mr.Monday =)



 inilah keropok losong yang aku makan petang tadi.
aduhhhh..sedap gila !
rangup2. panas2. pedas2.
untung aku dapat orang Terengganu.
so kalau mengidam, senang juga dapat pembekal. =)




 ini pulak moist chocolate cake yang auntie aku buat.
sedap gila !
sempat pulak auntie balik kg and buatkan aku dua adunan utk cake nie.
auntie buat sampai meleleh2 mousse dia dari pinggan.
tapi memang sedap dan manis =)





 ini pulak begedil ayam.
yang ini, special punya.
masa hari Sabtu, aku decided nak buat begedil.
so mama pun suruh aku buat begedil.
hasilnya, sangat sedap !





 kari ayam ?
haha sound's quite simple right ?
hmm not so simple sebab mama yg buat.
mama buat utk lunch tadi.
ouch, pedasnya sampai aku terliur sekarang nie.



 
 kerang rebus mama buat malam ahad.
mama buat simple tapi sambal asam dia memang mantap la !
5 stars i give to u mama.
rasa macam plain je kerang nie.
but once aku cicah dgn sambal asam dia, mak aih !
non stop aku kopek2 kerang tu dan terus nyum nyum =)



yang ni pulak rendang ayam.
haha, the most special, auntie yang masak kat rumah nenek.
amboih, raya haji lambat lagi la auntie.
tapi auntie masak sangat sedap.
and yes, aku masih terliur2 dgn kesedapan rendang auntie nie.







-iqin-

Leave A Comment

MEMBEBEL BANYAK MANA PUN TAK KISAH !

ASYIQIN RIDZWAN

ASYIQIN RIDZWAN
" terima kasih kerana sudi singgah blog ini. jika suka saya, singgah lah membaca blog ini selalu ! sokongan dan perkongsian anda amat saya hargai. sekiranya anda ada pertanyaan lebih lanjut, boleh rujuk saya di Facebook :) "

Most Wanted