-

-

DROPPY BOX

THE BLOGGERS

My Photo
Asyiqin Ridzwan
ASYIQIN RIDZWAN my real name. i'm a married girl. obsession into cupcake, fashion, writing, cooking (not a professional actually), make up and my family man, AHMAD FAUDZLI.
View my complete profile
Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

the secret within..??

Hola! see you all back. yuppy yup! semalam dah promise kan nak story pasal 1500m berhalangan tu. actually, i think, this is the most difficult larian yang aku pernah buat. memang tak pernah buat pun sepanjang aku hidup. LOL! but i took it as my challenge. dat teusday dah start acara larian 1500m. sampai tak lena tidur malam asyik pikir how nak start lari sebab dah setahun tak pernah practise long distance, damn! and finally, mmg betul pun aku failed acara pagi tu :( rasa macam loser gila. aku rasa memang super lembap and tak pernah selembap like this. then, hari rabu aku bangun dari kegagalan. aku cari balik semangat aku yang dulu. dat day, aku turun padang tengok halangan yang akan bagi challenge gila kat aku. fuhh! petang tu rasa mcm nak menangis tengok kolam air and palang tinggi tu. aku pikir dalam hati, what im gonna do tomorrow? 1500m bukan jarak yang dekat, mesti dah penat gila pastu kena lompat palang and kolam yang dalam tu for 4 times. berkecamuk jugak otak aku pikir. petang aku aku practise sampai dah azan maghrib kat astaka. because i want my strength back for tomorrow! malam tu dengar pulak rumors yang acara 1500m berhalangan nak dibatalkan. what a good heaven! aku siap dah hooray2 kat bilik. LOL. malam tu boleh pulak perut buat hal, lapar tahap gaban. apalagi, x ingat apa dah, terus order Mcd Delivery, order one set large ayam goreng Mcd. sedap gila! siap layan movie 'the orphan' dalam bilik dgn lia, wawa and rin. sebijik mcm dalam cinema. best! after that, my handphone memekak tibe2. dalam hati, dah marah2 manusia mana kacau heaven's life aku malam tu. sekali tengok number, mu gosh..Kak Sarah!! (kak sarah a.k.a kapten rumah). die tanya aku, kenapa beli Mcd tadi sebab die nampak aku amik order kat Gate B. damn, camna pulak kak sarah tau ni??? malam tu kena warning lah sbb makan Mcd punya pasal. kak sarah risau esok aku tak dapat perform larian dengan baik. tapi it's okay sebab aku pun over confident sangat pikir esok acara batal. *pukul dahi berkali2*.

so acara pun bermula esok paginya. pagi tu dah down gila sbb pikir kaki still sakit lagi, dengan pinggang pun lenguh lagi sbb tarik tali. tawakal pada Allah saja dat time. nak nangis pun ada. banyak kali Kak Sarah and akak2 senior seri tanjung bagi aku semangat. thanks for all your supports babes, love u! acara aku merupakan acara paling mencabar dalam sport's day. pagi2 aku dah calling mom, nangis2. mintak semangat and restu at all. mom cuba pujuk and doakan yang terbaik, sempat lagi pesan kat aku yang die tak bagi aku lari, cukup dengan jalan kaki je kat trak. what de??..hahahaha..mom, u're funny. love u so much! nervous? no need to say. memang nervous hanya Allah yang tahu. tapi, i know, my 'strength' ada kat tepi track memerhatikan aku berlari. thanks darling! hehe :) sepanjang larian tu, aku menggunakan semua tenaga yang ada. aku siap boleh menyanyi masa dah lemah sangat dat time. sayang sekali, track pertama, i got second place tapi lama2 dah slow gila sebab my legs almost cramp. but i think positive and benda2 happy je untuk get back my spirit. along the way, unexpectedly dengan kaki yang hampir cramp, aku sebut word, 'mak, mak, mak" dengan nada yg perlahan. aku imagine mom ada kat tepi track sambil beriya2 suruh aku habiskan larian, walhal mom takda pun kat situ *sedihhhhh!!!* dengan sisa2 kudrat yang ada, aku akhirnya dapat menghabiskan larian without terjatuh or pengsan or anythings. alhamdulillah~
then, aku story benda ni kat mom. mom nangis after aku story 'journey' aku sepanjang berlari. i love us so much mom, indeed! plus, dad too!! thanks for everyone yang tak putus bagi aku semangat. everyone puji and happy dengan prestasi larian aku hari khamis tu. sebab nampak lebih laju, sangat kuat bertahan menempuh halangan kolam air and palang, tak macam hari selasa yang lepas. sesungguhnya, kuasa kasih sayang seorang ibu, ayah and kawan tiada tolok bandingannya. i believe dat. to all teacher trainee yang lain, there's no impossible thing that u can't achieve in your life, trust me babes.
okay, having fun today. enough my entry for this time. later, i will post the new one for you all okay. u know what, i love u all so much, because without u, who i am. so this is the secret within..MYSELF. see ya!


Leave A Comment

MEMBEBEL BANYAK MANA PUN TAK KISAH !

ASYIQIN RIDZWAN

ASYIQIN RIDZWAN
" terima kasih kerana sudi singgah blog ini. jika suka saya, singgah lah membaca blog ini selalu ! sokongan dan perkongsian anda amat saya hargai. sekiranya anda ada pertanyaan lebih lanjut, boleh rujuk saya di Facebook :) "

Most Wanted